Tovább csökkent az otthoni pezsgőfogyasztás tavaly
A GfK Hungária Piackutató Intézet Consu-merScan adatai szerint 2007-ben tovább csökkent a pezsgőt és habzóbort vásárló háztartások száma. Továbbra is decemberben vesszük meg az éves vásárolt pezsgőmennyiség felét. Tavaly a magyar háztartások 45 százaléka vásárolt pezsgőt, habzóbort. 2003-ban ez az arány még 53 százalék volt, azóta folyamatos a visszaesés.
A kategória – infláció feletti – áremelkedésének köszönhetően az értékben kifejezett forgalom ugyan emelkedett 2007-ben 2006-hoz képest, de jelentős mennyiségi visszaesés következett be a vásárlói hatókör szűkülése miatt. A kereskedelmi márkás termékek aránya a megvásárolt volumenből továbbra is alacsony, mindössze 8 százalék.
Hosszú évek óta megfigyelhető tendencia, hogy decemberben kerül a bevásárlókosarakba az éves vásárolt pezsgőmennyiség fele. Mivel az év utolsó hónapjában nagyjából nyolcszor annyi háztartás vásárolja a kategóriát, mint egy átlagos hónapban, ezért nem meglepő, hogy az alacsonyabb árfekvésű termékek aránya ilyenkor megnő. Ugyanez várható 2008-ban is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Idén 11 milliárd forintra nőtt az agrárbiztosítási díjtámogatások keretösszege
Tavaly ötmilliárd forintról hétmilliárdra, idén pedig további négy milliárddal nőtt…
Tovább olvasom >Várakozáson felül javult a németországi fogyasztói hangulat
Várakozáson felüli mértékben javult a GfK gazdaságkutató intézet márciusra vonatkozó…
Tovább olvasom >Jelentés a Board roomból (1. rész) – Interjú Rózsai Rezsővel, a KPMG Magyarország vezérigazgatójával
Új cikksorozatunkban Szalóky Tóth Judit a Boyden Executive Search partnere…
Tovább olvasom >