Tömegesen mondanak le a magyarok a sörről
Magyarországon a sör továbbra is az egyik legkedveltebb alkoholos ital, de a durva drágulás egyre aggasztóbb. A sörárak növekedése nem csak Magyarországot érinti, hanem világszerte is megfigyelhető. A legnagyobb sörfogyasztó ország Kína, de az egy főre jutó fogyasztás tekintetében Csehország vezet.
Csehországban az egy főre eső éves sörfogyasztás 184 liter, ami az élen szerepel. Az ezt követő országok Ausztria és Litvánia. Az adatok azt mutatják, hogy a közép-európai országokban, köztük Magyarországon, a sörfogyasztási hagyományok hosszú távon is erősek maradnak.
Az árak emelkedése szintén aggasztó tényező, és az európai sördrágulás folyamatosan nő. Litvániában és Belgiumban is észlelhető drágulás, de Magyarország kiemelkedik a negyven százalékos drágulásával.
Egy másik adat azt mutatja, hogy a világos sör dobozonkénti ára Magyarországon is meredeken emelkedett, ami az év elején is megfigyelhető volt.
A Magyar Sörgyártók Szövetségének jelentése azt mutatja, hogy a középkategóriás sörök dominálnak a hazai piacon, és ezek a sörök uralják az értékesítést – írja a Pénzcentrum.
Az áremelkedés Magyarországon 2023 elején olyan mértékű volt, hogy a korábban 280-300 forintos árú sörök egyszeriben 400 forint vagy annál is több forintba kerültek, és ezen az árszinten maradtak meg. Ez a változás az ital árazásában hosszú ideje nem volt tapasztalható.
Kapcsolódó cikkeink
Lehetőséget lát az AB InBev a „felnőtt üdítőitalokban”
Az AB InBev egyedülálló lehetőséget lát 0,0%-os portfoliójának építésében a…
Tovább olvasom >Az alkoholmentes sörökre és a prémium kategóriára fókuszál a magyar sörpiac
A magyar sörpiac jelentős változásokat mutat az alkoholmentes és a…
Tovább olvasom >Új taggal bővült a Borsodi Sörgyár prémium kínálata
A Borsodi Sörgyár prémium kínálatát idén tavasszal új termékkel bővítette,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jelentős emelkedés a kiskereskedelemben – ágazati kitekintő
Márciusban jelentősen, 2%-kal bővült a kiskereskedelmi forgalom az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul…
Tovább olvasom >Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >