Többet költünk zöldségre és gyümölcsre
Elkészült a GfK Hungária zöldség- és gyümölcsfogyasztásról szóló jelentése a 2000 fős Háztartáspanel kutatás és egy 1000 fős online megkérdezés alapján. Az adatok alapján egyértelműen látszik, hogy a korábbi évekhez képest a vásárlás helyszíne átrendeződött – a diszkont csatorna kiemelkedő fontosságú lett.
Az utóbbi években egyre fontosabb mérlegelési szempont az élelmiszer-vásárlásnál, hogy egészséges termékeket fogyasszunk, így a zöldségek és a gyümölcsök is még jobban előtérbe kerülnek. Az egészségtudatosság komolyan megjelent a háztartások döntési preferenciáit vizsgálva. A kávé, a csapvíz és az ásványvíz után a zöldségek és a gyümölcsök fogyasztása a negyedik és ötödik helyen szerepel a magyarok élelmiszer-fogyasztási rangsorában. Ezen termékek mennyiségi forgalma csökkent az elmúlt években, viszont a vásárlás intenzitása és összegszerű
forgalmuk is hosszú távon növekvő trendet mutat. A jelentős árszínvonal-növekedések hatása egyértelműen érezhető a zöldségek
és gyümölcsök forgalmán. Továbbra is az a trend látható, hogy a nyugdíjasok vásárolnak leginkább belőlük, de a gyermekes családok körében is intenzívebb a fogyasztás a korábbi évekhez képest.
A zöldség és gyümölcsök vásárlásánál egyre többen lettek azok, akiknek fontos a magyar eredet amellett, hogy jó ár/érték arányban
tudják megvásárolni az adott terméket.
Turcsán Tünde, a GfK Consumer Panel terület vezetője hangsúlyozta, hogy az élelmiszer-vásárlások esetében a fontossági szempontokat figyelembe véve még mindig az élvezet áll az első helyen, amivel a megkérdezettek a minőséget, frissességet és az íz hármasát jelölték meg mint a legfontosabbat; ahogy a zöldség és gyümölcs vásárlásánál is ezt tekintik a legfontosabb szempontnak. //
Kapcsolódó cikkeink
Elsodorta az ár a toalettpapírokat is
A tavalyi évben az elszabaduló energia- és alapanyagárak hatásai a…
Tovább olvasom >A kedvenceken nem spórolunk – vagy csak egy kicsit
Az ember leghűbb társa a kutya (és ha ennivalóról van…
Tovább olvasom >Fogd meg a söröm! – felveszi a kesztyűt a sörpiac
A COVID lecsengése után a sörök piaca akár magához is térhetne nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >