Több tucat magyar bort díjaztak a legnagyobb német borversenyen
Csaknem száz magyar bor szerzett érmet a nemzetközi szőlészeti és borászati szervezet (OIV) védnöksége alatt rendezett legnagyobb németországi versenyen, a Berliner Wein Trophy (BWT) nevű mustrán, amelynek eredményeit szerdán hirdették ki a német fővárosban.
A berlini magyar nagykövetség közreműködésével benevezett 325 magyar bor közül 95 kapott aranyérmet, kettő – egy tokaji és egy balatonboglári – pedig elnyerte a legmagasabb elismerést, az úgynevezett nagy aranyérmet. Magyarország ezzel a nyolcadik helyen áll – Olaszország, Spanyolország, Németország, Franciaország, Portugália, Ausztria és Kína után -, az érmek borvidék szerinti megoszlása pedig azt jelzi, hogy ismét jól szerepelt a többi között Tokaj, Badacsony, Szekszárd és Villány. Ugyancsak kiemelkedő eredmény, hogy hat aranyérmet hoztak el a hazai bioborok, vagyis az ökológiailag fenntartható rendszerben, felszívódó vegyszer nélkül termesztett szőlőből készített magyar borok.
A BWT-t 2004 óta rendezik meg, évente két bírálati körben, februárban és júliusban
A német bormarketing társaság (DWM) szervezésében mintegy négyszáz nemzetközi szakértő a két kört együttvéve évente nagyjából 14 ezer bort értékel. A verseny szabályai alapján a teljes mezőny legfeljebb 30 százaléka kaphat elismerést. Szintén a napokban ért véget egy másik rangos németországi bormustra, a Mundus Vini tavaszi bírálati köre, amelyen 46 ország 242 szakértője több mint 7500 bort értékelt. A düsseldorfi Prowein nemzetközi szakmai vásáron kedden ismertetett eredmények szerint nagy aranyéremmel tüntettek ki három magyar bort – egy villányi, egy szekszárdi és egy tokaji -, 16 magyar bor pedig aranyérmet kapott.
A Prowein a világ legrangosabb bor- és szeszesital szakkiállítása. Kedden véget ért idei kiadásán Magyarország a Wines of Hungary elnevezésű nemzeti standdal vett részt az Agrármarketing Centrum (AMC) szervezésében. A rendezvényen az ország legkiválóbb borait és gyümölcspárlatait mutatták be, köztük olyan különlegességeket, mint a Tokaji Eszencia.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >