Több tucat magyar bort díjaztak a legnagyobb német borversenyen
Csaknem száz magyar bor szerzett érmet a nemzetközi szőlészeti és borászati szervezet (OIV) védnöksége alatt rendezett legnagyobb németországi versenyen, a Berliner Wein Trophy (BWT) nevű mustrán, amelynek eredményeit szerdán hirdették ki a német fővárosban.

(Fotó: Pixabay)
A berlini magyar nagykövetség közreműködésével benevezett 325 magyar bor közül 95 kapott aranyérmet, kettő – egy tokaji és egy balatonboglári – pedig elnyerte a legmagasabb elismerést, az úgynevezett nagy aranyérmet. Magyarország ezzel a nyolcadik helyen áll – Olaszország, Spanyolország, Németország, Franciaország, Portugália, Ausztria és Kína után -, az érmek borvidék szerinti megoszlása pedig azt jelzi, hogy ismét jól szerepelt a többi között Tokaj, Badacsony, Szekszárd és Villány. Ugyancsak kiemelkedő eredmény, hogy hat aranyérmet hoztak el a hazai bioborok, vagyis az ökológiailag fenntartható rendszerben, felszívódó vegyszer nélkül termesztett szőlőből készített magyar borok.
A BWT-t 2004 óta rendezik meg, évente két bírálati körben, februárban és júliusban
A német bormarketing társaság (DWM) szervezésében mintegy négyszáz nemzetközi szakértő a két kört együttvéve évente nagyjából 14 ezer bort értékel. A verseny szabályai alapján a teljes mezőny legfeljebb 30 százaléka kaphat elismerést. Szintén a napokban ért véget egy másik rangos németországi bormustra, a Mundus Vini tavaszi bírálati köre, amelyen 46 ország 242 szakértője több mint 7500 bort értékelt. A düsseldorfi Prowein nemzetközi szakmai vásáron kedden ismertetett eredmények szerint nagy aranyéremmel tüntettek ki három magyar bort – egy villányi, egy szekszárdi és egy tokaji -, 16 magyar bor pedig aranyérmet kapott.
A Prowein a világ legrangosabb bor- és szeszesital szakkiállítása. Kedden véget ért idei kiadásán Magyarország a Wines of Hungary elnevezésű nemzeti standdal vett részt az Agrármarketing Centrum (AMC) szervezésében. A rendezvényen az ország legkiválóbb borait és gyümölcspárlatait mutatták be, köztük olyan különlegességeket, mint a Tokaji Eszencia.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >