Több mint kétezer riasztást adott ki az unió veszélyes termékekre tavaly
Több mint kétezer riasztást adott ki az unió fogyasztóvédelmi szempontból veszélyes termékekre tavaly, amelyek csaknem kétharmada Kínából származott – közölte az Európai Bizottság a honlapján hétfőn.
A riasztások több mint negyede játékokra érkezett, majd a ruházati és divat termékek következnek 17 százalékkal. A veszély típusát tekintve a vegyi kockázatok voltak a leggyakoribbak, ezek az összes kockázatok 25 százalékát tették ki, majd a balesetveszély következett 22 százalékkal.
A bizottság jelentése szerint előfordult, hogy divatékszerek az emberi szervezetre ártalmas nehézfémeket, nikkelt vagy ólmot tartalmaztak, vagy játékokban mutattak ki termékenységi problémákat okozó műanyaglágyítót.
A legnagyobb kockázatot az unión kívülről érkező, online vásárolt áruk jelentik a bizottság szerint, mivel így egyenesen a megrendelőhöz kerül a termék, anélkül, hogy biztonsági vizsgálaton esne át. Az európaiak több mint 65 százaléka vásárol interneten keresztül, ez a szám 27 százalékkal nőtt 2006 és 2015 között.
Az érintett termékek 62 százaléka származott Kínából. A kínai hatóságok megkapják a kínai termékeket érintő jelzéseket, hogy aztán felvegyék a kapcsolatot a gyártóval vagy az exportőrrel. Eddig 11 540 esetben jártak utána az unióból érkező értesítéseknek és 3748 esetben tettek lépéseket – áll a bizottság tájékoztatásában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az EU és a Mercosur-országok politikai megállapodásra jutottak a tervezett szabadkereskedelmi megállapodásról
Az Európai Bizottság és a Mercosur-országok képviselői lezárták a szabadkereskedelmi…
Tovább olvasom >Magyar biztos felel az állatjólétért az Európai Bizottságban
Hivatalba lépett az új Európai Bizottság. Uniós csatlakozásunk óta először…
Tovább olvasom >Gazdák vonultak utcára Belgiumban az EU-Mercosur megállapodás ellen tiltakozva
Több tucat gazda vonult utcára Belgium keleti országrészében az Európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >