Több mint kétezer riasztást adott ki az unió veszélyes termékekre tavaly
Több mint kétezer riasztást adott ki az unió fogyasztóvédelmi szempontból veszélyes termékekre tavaly, amelyek csaknem kétharmada Kínából származott – közölte az Európai Bizottság a honlapján hétfőn.
A riasztások több mint negyede játékokra érkezett, majd a ruházati és divat termékek következnek 17 százalékkal. A veszély típusát tekintve a vegyi kockázatok voltak a leggyakoribbak, ezek az összes kockázatok 25 százalékát tették ki, majd a balesetveszély következett 22 százalékkal.
A bizottság jelentése szerint előfordult, hogy divatékszerek az emberi szervezetre ártalmas nehézfémeket, nikkelt vagy ólmot tartalmaztak, vagy játékokban mutattak ki termékenységi problémákat okozó műanyaglágyítót.
A legnagyobb kockázatot az unión kívülről érkező, online vásárolt áruk jelentik a bizottság szerint, mivel így egyenesen a megrendelőhöz kerül a termék, anélkül, hogy biztonsági vizsgálaton esne át. Az európaiak több mint 65 százaléka vásárol interneten keresztül, ez a szám 27 százalékkal nőtt 2006 és 2015 között.
Az érintett termékek 62 százaléka származott Kínából. A kínai hatóságok megkapják a kínai termékeket érintő jelzéseket, hogy aztán felvegyék a kapcsolatot a gyártóval vagy az exportőrrel. Eddig 11 540 esetben jártak utána az unióból érkező értesítéseknek és 3748 esetben tettek lépéseket – áll a bizottság tájékoztatásában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Kihirdették az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét
A mai napon kihirdették az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét…
Tovább olvasom >Szintetikus vegyületek az ételeinkben? Fontos uniós projekt hazai partnere a Tudatos Vásárlók Egyesülete
A ToxFree Life for All az EU frissen indult tudatosságnövelő…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >