Több mint háromszázötven millió forintból fejlesztik a környezetbarát csomagolóanyagok előállítását itthon
Több mint háromszázötven millió forintból fejleszti a környezetbarát csomagolóanyagok előállítását a debreceni, nyomdaipari befejező műveletekkel foglalkozó Folkem Kft. – tájékoztatta a társaság hétfőn az MTI-t.
A vállalat a fejlesztéshez a Széchenyi 2020 programban 351,09 millió forint feltételesen visszatérítendő támogatást kapott. Ezzel a társaság olyan papíralapú élelmiszeripari csomagolóeszközök nagyüzemi gyártását tudja megvalósítani, amelyeknél újrahasznosítható, komposztálható, lebomló anyagokat használnak. A debreceni társaság 2000-ben alakult azzal a céllal, hogy a nyomdaipari szegmensen belül a régió felületnemesítő központjává váljon. A társaság célja, hogy a felületnemesítés területén teljes körű szolgáltatást nyújtson a nyomdák számára, és egyben egy olyan szellemi műhelyként működjön, amely alkalmazkodik a piac igényeihez. A támogatott projekt több elemből áll, része a nagyüzemi gyártás feltételeinek megteremtése, a csomagolóeszközök folyamatos és biztonságos előállítását megalapozó géppark beszerzése és kialakítása, valamint a termelési folyamatokat irányitó rendszerek kidolgozása.
A közlemény szerint eddig csak külföldön gyártott termékekkel lehetett kielégíteni a környezetvédelmi törvényváltozás miatt egyre növekvő piacot, de a pályázat révén lehetővé vált, hogy jó minőségű termékkel ezen a piacon magyar vállalkozás, a Folkem Kft. is meg tudjon jelenni. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Folkem Kft. tavalyi nettó árbevétele 864,3 millió forint volt, egy évvel korábban pedig 504,5 millió forintot tett ki. A cég 2021-ben 8,7 millió forint nyereséggel, míg 2020-ban 72,3 millió forint veszteséggel zárt.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
MYKIND by Nánásiék Limited Balaton edition
Ördög Nóra és a híres Nánási család „Nekem a Balaton”…
Tovább olvasom >A gazdatársadalom révén az agrárium meg tud felelni a kihívásoknak
A magyar gazdatársadalom kitartásával, tudásával és erőfeszítéseivel a magyar mezőgazdaság…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar támaszkodhat az agrárszakképzési rendszerre
Az innovatív mezőgazdaság és élelmiszeripar működtetéséhez és fenntartásához szükség van…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >