Több mint harmadával nőtt az online vásárlások összértéke egy felmérés szerint
A tavalyi azonos időszakhoz képest a második negyedévben 34 százalékkal nőtt, és elérte a 188 milliárd forintot az online vásárlások összege Magyarországon – derül ki a Jófogás internetes kereskedelmi portál, és a GKI Digital tanácsadó cég csütörtökön közölt összesítéséből.
Ennél nagyobb bővülésre az internetes kereskedelemben az elmúlt 5 évben nem volt példa – írták. Szinte minden termékkategória forgalma jelentősen bővült, de a leginkább az élelmiszereké, a műszaki cikkeké, a lakberendezési és barkácstermékeké. A közlemény részben a járványveszéllyel magyarázza a változást, hiszen a digitális oktatás térnyerése, és a megváltozott életvitel egyaránt az online vásárlást ösztönözte.
A GKI Digital vezető tanácsadója a cégek átalakulását is kiemelte az elmúlt hónapok folyamataiból. Madar Norbert szerint a járványveszély felértékelte a többcsatornás kereskedelmi működést, a kereskedők tömegével állnak át online forgalmazásra.
A változások a logisztikát is érintik, hiszen egyre több vásárló tér vissza a házhozszállításhoz, míg a csomagpontok forgalma visszaesett. A kiszállítások ugyanakkor nem akadoznak, mert a munkaerőhiány véget ért, és sokan helyezkedtek el futárként – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre kevesebb magyar cég sikeres az e-kereskedelemben, de vajon miért?
A magyar cégek nehezen boldogulnak az online kereskedelemben, és a…
Tovább olvasom >Nagyot nőtt a kifli.hu
A kifli.hu online élelmiszerkereskedő bevétele erőteljesen bővült egy év alatt,…
Tovább olvasom >Az e-kereskedelmet is átalakította a visszafogott lakossági fogyasztás
Az infláció, a megélhetési költségek emelkedése miatti anyagi bizonytalanság, valamint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >