Több mint félmillióan az ételpazarlás és az infláció ellen!

Szerző: STA Dátum: 2022. 12. 14. 12:44

A hazai alapítású Munch összeolvad Csehország legnagyobb ételmentő platformjával, hogy együtt tegyenek a napjainkra égetővé vált probléma ellen.

(Fotó: Munch)

A régió két legnagyobb élelmiszerpazarlás ellen küzdő startupja 2022 novemberében egyesült, hogy együtt tudjanak fellépni az ételpazarlás ellen. A cseh alapítású Nesnězeno csatlakozik a magyar Munch platformhoz, így a két alkalmazás segítségével már több, mint 2000 partner és közel 700.000 app letöltő menthet ételt az infláció mértékét meghaladó, akár 40-70%-os kedvezménnyel.

Az élelmiszerek ára hazánkban 43,8 százalékkal emelkedett a tavalyi árhoz képest, miközben továbbra is rengeteg jó minőségű ételt dobunk ki

Az élelmiszerpazarlás elleni küzdelem ebből kifolyólag mostantól kezdve nem csupán a környezetvédelmi szempontból fontos, hanem egyre több családnak jelent megélhetési kérdést. Az élelmiszerpazarlás egy globális probléma, amely ellen csak közösen érhetünk el valódi eredményeket. Ez a közös vízió jelentette a Nesnězeno és a Munch egyesülésének alapját. Ráadásul a jelenlegi inflációs környezetben az ételmentő platformok által kínált megoldás mindenki számára értékes lehet, hiszen a megemelkedett árak miatt a vendéglátóhelyek és a vásárlók is nehézségekkel szembesülnek. A Munch ebben hatékonyan segít: független vendéglátóhelyek és nemzetközi élelmiszerláncok 40-70%-os kedvezménnyel feltölthetik a jó minőségű megmaradt ételeiket, akár, ha napi egy csomagról, vagy több százról is van szó. Ezeket a meglepetés csomagokat a vásárlók online lefoglalják, kifizetik, majd a megadott idősávban személyesen átveszik.

A Munch-on keresztül eddig több, mint 300 millió forintot spóroltak meg a vásárlók

Ez egy átlagos muncholó számára havonta 20-30 ezer forintot is jelenthet. Az elérhető partnerek száma pedig folyamatosan növekszik – a 750 partner között már olyanokat is találhatunk, mint a SPAR, a Starbucks, a Lipóti pékség, vagy a KIOSK Budapest. Ez a növekedés a megmentett ételcsomagok számán is meglátszódik, hiszen az elmúlt négy hónapban a havi megmentett munchok száma több, mint a kétszeresére nőtt, így a két platform közösen már közel 550 ezer csomagot adott el.

“A Munch ambíciói globálisak; a sikeres hazai terjeszkedés után a következő lépés, hogy nemzetközileg terjeszkedjünk, így folyamatosan figyeljük a külföldi piacra lépés lehetőségeit. A Nesnězeno az ételmentő platformok közül kiemelkedik márkaismertség és partnerhálózat szempontjából. Ezért kerestük meg Jakub-ot, a Nesnězeno társalapítóját és pár személyes beszélgetés után hamar kiderült, hogy hasonló értékrenddel és célokkal rendelkezünk; ezért mostantól közösen dolgozunk azon, hogy létrehozzunk minden régiós nagyvárosban ételmentő közösségeket! – mondja Perepelica Kirill a Munch társalapítója.

A Munch az ételmentésen kívül a társadalmi felelősségvállalásban is szerepet vállal, hiszen az emelkedő élelmiszerárak következtében egyre több embernek jelent napi nehézséget az alapvető élelmiszerek beszerzése. MunCharity karácsonyi programjában bárki meghívhat egy nélkülözőt egy adag ételre, amit az Élelmiszerbank segítségével juttatnak el. (Kattintson ide az adományozáshoz!)

Kapcsolódó cikkeink