Több mint ezer magyar cégnek kell majd beszámolnia a fenntartható működéséről az EU-nak
A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY (Ernst & Young) 11 tagországot elemző tanulmánya.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
Az EU célul tűzte ki, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon. A 2021-ben bevezetett Taxonómia-rendelettel ezért létrehozott egy közös nyelvet, ami minden tagállamban egységesíti, mi minősül fenntartható gazdasági tevékenységnek és mi nem. A kritériumok értelmezése azonban nehézségeket okozhat a vállalatoknak.
Az első pénzügyi évben közzétett taxonómiai beszámolókat 11 uniós tagállamban (Magyarország nincs köztük) elemző EY-jelentés szerint a vizsgált tőzsdei cégek bevételének átlagosan 27 %-a, míg a működési költéseik (OpEx) 28 %-a számított fenntarthatónak a kontinensen. A rendelet elvárásainak mindkét területen leginkább Ausztria és Finnország felelt meg.
Az elemzett szervezetek a jelentéstétel során több kihívással is szembesültek, mint a rendelkezésre álló rövid időkeret és a megfelelő folyamatok hiánya, de gondot okoztak az információszerzéssel kapcsolatos nehézségek, valamint, hogy túl sokféleképpen lehet értelmezni a szabályozási követelményeket.
A beszámolóírás kötelezettsége fokozatosan terjed ki a cégekre, a nagyvállalatoktól egészen a kkv-kig. Így hamarosan közel 50 ezerre emelkedhet az érintett vállalkozások száma az EU-ban, ami akár 1300 érintett magyarországi székhelyű céget is jelenthet. //
Kapcsolódó cikkeink
Zöld minimum javaslatcsomagot dolgozott ki az ÉVOSZ
Az ÉVOSZ Fenntarthatósági Tagozata „Zöld minimum” néven jegyzett javaslatcsomagot dolgozott…
Tovább olvasom >A magyar csemegekukorica továbbra is Európa élvonalában
A magyar csemegekukorica-szektor továbbra is Európa éllovasa 2025-ben, megelőzve Franciaországot.…
Tovább olvasom >A Ferrero alapanyagainak már 90%-a visszakövethető
Jelentős előrelépésről számolt be a Ferrero Csoport 16. Fenntarthatósági jelentésében…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >