Több mint ezer magyar cégnek kell majd beszámolnia a fenntartható működéséről az EU-nak
A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY (Ernst & Young) 11 tagországot elemző tanulmánya.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
Az EU célul tűzte ki, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon. A 2021-ben bevezetett Taxonómia-rendelettel ezért létrehozott egy közös nyelvet, ami minden tagállamban egységesíti, mi minősül fenntartható gazdasági tevékenységnek és mi nem. A kritériumok értelmezése azonban nehézségeket okozhat a vállalatoknak.
Az első pénzügyi évben közzétett taxonómiai beszámolókat 11 uniós tagállamban (Magyarország nincs köztük) elemző EY-jelentés szerint a vizsgált tőzsdei cégek bevételének átlagosan 27 %-a, míg a működési költéseik (OpEx) 28 %-a számított fenntarthatónak a kontinensen. A rendelet elvárásainak mindkét területen leginkább Ausztria és Finnország felelt meg.
Az elemzett szervezetek a jelentéstétel során több kihívással is szembesültek, mint a rendelkezésre álló rövid időkeret és a megfelelő folyamatok hiánya, de gondot okoztak az információszerzéssel kapcsolatos nehézségek, valamint, hogy túl sokféleképpen lehet értelmezni a szabályozási követelményeket.
A beszámolóírás kötelezettsége fokozatosan terjed ki a cégekre, a nagyvállalatoktól egészen a kkv-kig. Így hamarosan közel 50 ezerre emelkedhet az érintett vállalkozások száma az EU-ban, ami akár 1300 érintett magyarországi székhelyű céget is jelenthet. //
Kapcsolódó cikkeink
Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Uniós biztos: az Európai Bizottság mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterve garantálja az EU élelmiszerbiztonságát
Az Európai Bizottság által februárban elfogadott mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterv…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >A diszkontokkal szemben kínálna alternatívát a Carrefour Polska
Új stratégiát vezetett be márciustól a Carrefour Polska, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Milyen hatása lehet az árrésstopnak? Lesz miből fizetni a dolgozói béreket?
A kormány bejelentése szerint március közepétől harminc alapvető élelmiszer árrése…
Tovább olvasom >