Több mint ezer magyar cégnek kell majd beszámolnia a fenntartható működéséről az EU-nak
A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY (Ernst & Young) 11 tagországot elemző tanulmánya.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
Az EU célul tűzte ki, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon. A 2021-ben bevezetett Taxonómia-rendelettel ezért létrehozott egy közös nyelvet, ami minden tagállamban egységesíti, mi minősül fenntartható gazdasági tevékenységnek és mi nem. A kritériumok értelmezése azonban nehézségeket okozhat a vállalatoknak.
Az első pénzügyi évben közzétett taxonómiai beszámolókat 11 uniós tagállamban (Magyarország nincs köztük) elemző EY-jelentés szerint a vizsgált tőzsdei cégek bevételének átlagosan 27 %-a, míg a működési költéseik (OpEx) 28 %-a számított fenntarthatónak a kontinensen. A rendelet elvárásainak mindkét területen leginkább Ausztria és Finnország felelt meg.
Az elemzett szervezetek a jelentéstétel során több kihívással is szembesültek, mint a rendelkezésre álló rövid időkeret és a megfelelő folyamatok hiánya, de gondot okoztak az információszerzéssel kapcsolatos nehézségek, valamint, hogy túl sokféleképpen lehet értelmezni a szabályozási követelményeket.
A beszámolóírás kötelezettsége fokozatosan terjed ki a cégekre, a nagyvállalatoktól egészen a kkv-kig. Így hamarosan közel 50 ezerre emelkedhet az érintett vállalkozások száma az EU-ban, ami akár 1300 érintett magyarországi székhelyű céget is jelenthet. //
Kapcsolódó cikkeink
Növekszik a Fairtrade termékek forgalma Németországban
A Fairtrade termékek forgalma Németországban 2024 első felében 3%-kal emelkedett…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági címkét vezet be az Amazon Belgiumban és Svédországban
Az Amazon Belgiumra és Svédországra is kiterjeszti „Climate Pledge Friendly”…
Tovább olvasom >Két magyar város, ahol helyi fiatalok formálják a fenntartható jövőt
Villámárvizek, soha nem látott viharok, aszály és extrém hőhullámok, perzselő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Reziliencia fejlesztő tananyagokat publikált a Coca-Cola Magyarország #énjövőm platformja
A rugalmasság és alkalmazkodóképesség kulcsfontosságúak a munka világában és a…
Tovább olvasom >Az akadálymentesebb vásárlásért indítanak közös programot a GLAMOUR-napok szervezői és az Access4you
Magyarországon többszázezren élnek valamilyen fogyatékossággal, milliónyian közlekednek babakocsival, és még…
Tovább olvasom >K&H: a fiatalok pesszimistábbnak tűnnek, ha a fizetésükről van szó
A dolgozó fiatalok között tízből nyolcan számítanak arra, hogy a…
Tovább olvasom >