Több mint egy tonna élelmiszer gyűlt össze jótékony célra az OMÉK-on
Nagy sikere volt az Agrármarketing Centrum (AMC) jótékony célú felhívásának az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon és Vásáron (OMÉK). A rendezvény kiállítói a rendezvény végén az el nem adott, még bontatlan csomagolású, kiváló minőségű, illetve tartós élelmiszereket karitatív célra ajánlhatták fel, amelyeket a Magyar Élelmiszerbank Egyesület segítségével rászoruló családok kapnak a napokban. Az akció során összesen 1230 kg élelmiszert adományoztak a cégek a rászorulóknak a kiállításon megmaradt, kiváló minőségű termékeikből.
Számos nemzetközi kiállításon tapasztaltak után idén az AMC vezetése a Földművelésügyi Minisztériummal egyetértésben úgy döntött, hogy az OMÉK-on el nem adott, bontatlan csomagolású, valamint az esemény zárása előtti elszállításból hátramaradó, ízletes, kiváló minőségű élelmiszereket és termékeket a kiállítóktól jótékony célokra összegyűjtik és felajánlják a rászorulók számára. Ilyen jellegű jótékonysági akció még soha nem volt a vásár történetében. A gyűjtés eredményeként összességében 1230 kg élelmiszert, többek között füstölt húsárút, paradicsomot, lisztet, gyümölcsszörpöket, ásványvizet, és száraztésztát kaphatnak az AMC jószolgálati célzattal meghirdetett felhívásának eredményeként a rászorulók.
Az OMÉK kiállítói által felajánlott élelmiszereket jelképesen Daróczi László, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője adta át Szabó Szilviának, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület ügyvezető igazgatójának. Az adományokat az Egyesület civil szervezeteken keresztül juttatja el a hátrányos helyzetű családokhoz. Eddig 300 kg friss árut osztottak ki, amelyet a Veresegyház Kistérség Esély Szociális Alapellátási Központ kapott meg, akik területükön 1200 embert látnak el. A többi, mintegy 900 kg tartós élelmiszer a következő egy-két hétben talál gazdára és jut el szociálisan rászoruló emberekhez.
Fontos cél valósult meg ezzel, hiszen nem csupán a jószolgálati, segítő cselekedet elterjesztését, hanem az élelmiszerpazarlás visszaszorítását és annak népszerűsítését, a társadalmi felelősségvállalás elterjesztését és a élelmiszerválasztás tudatosításának jelentőségét is zászlajára tűzte az Agrármarketing Centrum, partnerségre lépve a nemes célért a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel, akik az első hívó szóra csatlakoztak a kezdeményezéshez. A jövőben várhatón több, hasonló akciót bonyolít le a két szervezet.
Az OMÉK 5+1 napos eseménysorozatát megszervező AMC köszöntet mond valamennyi partnerének, az OMÉK kiállítóinak, az Élelmiszerbank munkatársainak a felajánlott termékek összegyűjtésében szerepet vállaló önkénteseknek, továbbá mindazoknak a látogatóknak is, akik csatlakoztak az AMC társadalmi felelősségvállalást erősítését célzó felhívásaihoz.
Ennek jegyében köszönettel adózunk azok előtt a véradók előtt is, akik az OMÉK rendezvényen ellátogattak a Vöröskereszt kamionjához, hogy jószolgálati cselekedetükkel hozzájárulnak embertársaik egészségének megőrzéséhez és megtartásához.
Köszönet és tisztelet az adakozóknak, a jótékony kiállítóknak és mindazoknak, akik áldozatos, elkötelezett és kitartó munkájukkal segítették az OMÉK és az AMC CSR (Corporate Social Responsibility) tevékenységének sikerét.
Valamennyien követendő, hű példaként szolgáltak arra, hogy az emberek jószolgálati cselekedeteikkel miként adhatnak valós támogatást rászoruló társaiknak. Az OMÉK-on felajánlást tévő kiállítók és az adományozók mindannyian pozitív mintát mutattak arra vonatkozóan, hogy jószolgálattal és az összefogás erejével hogyan juttatható el minél többekhez az OMÉK üzenete az élelmiszerpazarlás visszaszorítását is célzó, környezettudatos, fenntartható mezőgazdasági fejlődés fontosságáról, a háztáji és konyhakerti élelmiszer termesztés, továbbá a tudatos vásárlói magatartás jelentőségéről és gazdaságunkra gyakorolt áldásos hatásáról.
Az OMÉK-on szervezett jótékony célú élelmiszergyűjtés során összesen 11 cég, valamint szakmai szervezett ajánlott fel adományt. Az adományozók listája a www.omek2017.hu oldalon megtekinthető. Köszönjük a megtisztelő felajánlásokat!
Kapcsolódó cikkeink
Elindult a sertéshús fogyasztását ösztönző kampány
A kiegyensúlyozott táplálkozásban kiemelt helyet foglalnak el a vörös húsok,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >