Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei mézfogyasztást ösztönző kampány fókuszában – hangzott el az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) és az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) által szervezett sajtótájékoztatón. A következő időszakban az OMME javaslatára a fajtamézek élettani és gyógyhatásaira hívják fel a figyelmet. Míg tavaly a vérnyomáscsökkentő hatásairól nevezetes napraforgóméz megismertetése volt a cél, idén a megfázásos időszak egyik természetes csodaszerét, a hársmézet népszerűsítik.
A fajtamézek, azon belül is a hársméz áll a következő hetekben zajló méz fogyasztásösztönző kampány középpontjában. A méz nem csak kitűnő immunerősítő a téli időszakban, de kiváló vitaminforrás is.
A kampányt beharangozó sajtótájékoztatón Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta: rajtunk, magyar fogyasztókon rengeteg múlik, hogy a magyar mézeket részesítsük előnyben, ezért keressünk és vegyünk közvetlenül méhésztől termelői mézet. Ennek elsősorban amiatt van jelentősége, mert a hagyományos Uniós exportpiacainkat Európán kívüli, ellenőrizetlen körülmények között előállított olcsó méz vagy mézhamisítvány árasztotta el, ami óriási károkat okoz a magyar méhészeti ágazatban – figyelmeztetett az államtitkár.
A hársméz most különösen ajánlott csemege, hiszen kifejezetten a meghűléses, torokfájós időszakban segítheti a gyógyulást. Hogy miért éppen a hársméz a főszereplője az idei mézkampánynak, arról Bross Péter, az OMME elnöke beszélt.
„Kampányunkkal többek között a fajtamézekre irányítjuk a figyelmet, hiszen a legtöbben az akác- és a virágmézet részesítik előnyben mézvásárlásánál, miközben rendkívül gazdag a repertoár. A napraforgómézre fókuszáltunk tavaly, idén a hársméz áll a figyelem központjában. Nem csak kitűnő mézalternatíva, de egészségre gyakorolt hatásai is egyedülállóak, ráadásul hazánkban a fajtamézek között az egyetlen olyan méz, mely őshonos növényről származik – az ezüstlevelű hársfáról”
– tette hozzá.
A mézet és azon belül a fajtamézeket 2018 óta népszerűsíti fogyasztásösztönző kampányokkal az Agrármarketing Centrum.
Ondré Péter, a Társaság ügyvezetője elmondta: a novemberi-decemberi időszakban fogyasztásösztönző kampány keretében közösségi média felületeken, valamint televíziós spotokkal népszerűsítik a hársméz előnyeit. Az Agrármarketing Centrum a kampány során elsősorban arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a méz nem csak a téli időszak kedvelt immunerősítője, de a termelői mézek változatos fajtái különböző ízvilággal és különböző egészségre gyakorolt hatással rendelkeznek, így érdemes a sokak által ismert akác- és virágmézek helyett – vagy mellett – különlegesebb fajtákat is megismerni.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy idén is lesz Európai Mézes Reggeli, amelyhez több mint ezer óvoda és iskola csatlakozott országszerte. Az eseményt 2024. november 15-én a Heves vármegyei Szihalmon tartják.
Kapcsolódó cikkeink
Rekord részvétel a magyar standon a mentes termékek kiállításán Bécsben
Az Agrármarketing Centrum először vett részt a Free From elnevezésű,…
Tovább olvasom >Nagy István: hamarosan újraindulhatnak a kínai-magyar agrárkapcsolatok
A magyar mezőgazdaságot és agráriumot számos kihívás érte az utóbbi…
Tovább olvasom >Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >