Több mint 90 hátrányos helyzetű nőt támogat oktatással a Magyar Vöröskereszt és a Coca-Cola globális alapítványa
A The Coca-Cola Foundation támogatásával és Magyarország legnagyobb humanitárius szervezete, a Magyar Vöröskereszt szakmai irányításával folytatódik a tavaly nőnapon bejelentett, hátrányos helyzetű nők képzését segítő kezdeményezés. A 2023-ban elindított program keretében családok átmeneti otthonaiban élő anyák és menekült nők közül jelenleg csaknem százan tanulhatnak nyelvet és szerezhetnek szakképesítést, de vállalkozói tréninget is kaphatnak.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/03/adam-winger-Xt4g9VbMljE-unsplash-1024x684.jpg)
A kép illusztráció
Az „Új esélyek a munkaerőpiacon” programban ebben az évben olyan piacképes vagy hiányszakmákat lehet tanulni és azokból képesítést szerezni, mint az otthonápolás, a bolti eladó, a számítógépes adatrögzítő vagy a szakképzett takarító, de a résztvevők jogosítványt is szerezhetnek. A menedékes státuszú, részben menekültszálláson élő nők emellett a hazai munkaerőpiacon való boldogulás érdekében magyar, mint idegen nyelv vagy angolnyelv-kurzuson vehetnek részt. A program jelenleg a Magyar Vöröskereszthez tartozó budapesti és százhalombattai intézmények, valamint Bács-Kiskun és Komárom-Esztergom vármegyei szervezetek bevonásával zajlik.
„Több mint kilencven főt vonunk be a programba, közülük Budapesten tízen már meg is szerezték a szakképesítést, Százhalombattán pedig tizenheten kezdték meg a képzéseket. A budapesti, Bács-Kiskun és Komárom-Esztergom vármegyei szervezeteinkkel kapcsolatban álló menekült nők közül hetvenöten vesznek részt a programban. Szakmai partnerekkel is együtt dolgozunk azzal a céllal, hogy a programban szereplők akár a vállalkozóvá válás útján is elindulhassanak a jövőben. Tavasszal 40 fővel indul a szociális szakemberek továbbképzése is”
– mondta el Waller-Fekete Judit, a Magyar Vöröskereszt szociális szakmai vezetője.
„Az „Új esélyek a munkaerőpiacon” program támogatása fontos lépés a hátrányos helyzetben élő nők önállóvá válásában és munkaerőpiaci érvényesülésében a képzéshez kapcsolódóan. A The Coca-Cola Foundation hozzájárulásával a Magyar Vöröskereszt által elindított program pozitív hatást gyakorolhat a részt vevő nők, családjuk és közösségeik életére”
– hangsúlyozta Saadia Madsbjerg, a The Coca‑Cola Foundation elnöke.
A most zajló közös kezdeményezés olyan nehéz helyzetben élő nőket támogat a képzéshez kapcsolódóan teljeskörűen – az oktatási költségek, vizsgadíjak kifizetésével, mentorálással, gyermekfelügyelettel –, akik között akadnak családon belüli erőszak áldozatai, mások elvesztették az otthonukat, egyedülálló anyaként állnak helyt vagy menekültként élnek hazánkban. Fontos cél a kiszolgáltatott közösségek folyamatos támogatása, a program hatókörének további növelése, ezáltal a társadalmi hatás megsokszorozása is.
A Coca-Cola Magyarország több mint 10 éve támogatja a Magyar Vöröskereszt munkáját. Az utóbbi években a két szervezet együtt segített a koronavírus-járvány elleni küzdelemben, több, a rászoruló családoknak nyújtott élelmiszertámogatásban, 2022-ben pedig a humanitárius válság kapcsán a menekültek ellátásában is.
Kapcsolódó cikkeink
Mennyi diákmunkával lehet megkeresni a pénzt egy fesztiválbelépőre? – Szakértő válaszol
Már javában tart az idei nyári szünet és vele a…
Tovább olvasom >Itt a Ranstad 2024-es Munkaadói Márkakutatása
A Randstad által végzett munkaadói márkakutatás (Employer Brand Research) legfrissebb,…
Tovább olvasom >A szezonális munkák időszaka ez
Túl vagyunk a 2024-es nyár első hónapján, aki pedig szezonális…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >