Több mint 90 hátrányos helyzetű nőt támogat oktatással a Magyar Vöröskereszt és a Coca-Cola globális alapítványa
A The Coca-Cola Foundation támogatásával és Magyarország legnagyobb humanitárius szervezete, a Magyar Vöröskereszt szakmai irányításával folytatódik a tavaly nőnapon bejelentett, hátrányos helyzetű nők képzését segítő kezdeményezés. A 2023-ban elindított program keretében családok átmeneti otthonaiban élő anyák és menekült nők közül jelenleg csaknem százan tanulhatnak nyelvet és szerezhetnek szakképesítést, de vállalkozói tréninget is kaphatnak.

A kép illusztráció
Az „Új esélyek a munkaerőpiacon” programban ebben az évben olyan piacképes vagy hiányszakmákat lehet tanulni és azokból képesítést szerezni, mint az otthonápolás, a bolti eladó, a számítógépes adatrögzítő vagy a szakképzett takarító, de a résztvevők jogosítványt is szerezhetnek. A menedékes státuszú, részben menekültszálláson élő nők emellett a hazai munkaerőpiacon való boldogulás érdekében magyar, mint idegen nyelv vagy angolnyelv-kurzuson vehetnek részt. A program jelenleg a Magyar Vöröskereszthez tartozó budapesti és százhalombattai intézmények, valamint Bács-Kiskun és Komárom-Esztergom vármegyei szervezetek bevonásával zajlik.
„Több mint kilencven főt vonunk be a programba, közülük Budapesten tízen már meg is szerezték a szakképesítést, Százhalombattán pedig tizenheten kezdték meg a képzéseket. A budapesti, Bács-Kiskun és Komárom-Esztergom vármegyei szervezeteinkkel kapcsolatban álló menekült nők közül hetvenöten vesznek részt a programban. Szakmai partnerekkel is együtt dolgozunk azzal a céllal, hogy a programban szereplők akár a vállalkozóvá válás útján is elindulhassanak a jövőben. Tavasszal 40 fővel indul a szociális szakemberek továbbképzése is”
– mondta el Waller-Fekete Judit, a Magyar Vöröskereszt szociális szakmai vezetője.
„Az „Új esélyek a munkaerőpiacon” program támogatása fontos lépés a hátrányos helyzetben élő nők önállóvá válásában és munkaerőpiaci érvényesülésében a képzéshez kapcsolódóan. A The Coca-Cola Foundation hozzájárulásával a Magyar Vöröskereszt által elindított program pozitív hatást gyakorolhat a részt vevő nők, családjuk és közösségeik életére”
– hangsúlyozta Saadia Madsbjerg, a The Coca‑Cola Foundation elnöke.
A most zajló közös kezdeményezés olyan nehéz helyzetben élő nőket támogat a képzéshez kapcsolódóan teljeskörűen – az oktatási költségek, vizsgadíjak kifizetésével, mentorálással, gyermekfelügyelettel –, akik között akadnak családon belüli erőszak áldozatai, mások elvesztették az otthonukat, egyedülálló anyaként állnak helyt vagy menekültként élnek hazánkban. Fontos cél a kiszolgáltatott közösségek folyamatos támogatása, a program hatókörének további növelése, ezáltal a társadalmi hatás megsokszorozása is.
A Coca-Cola Magyarország több mint 10 éve támogatja a Magyar Vöröskereszt munkáját. Az utóbbi években a két szervezet együtt segített a koronavírus-járvány elleni küzdelemben, több, a rászoruló családoknak nyújtott élelmiszertámogatásban, 2022-ben pedig a humanitárius válság kapcsán a menekültek ellátásában is.
Kapcsolódó cikkeink
A LIDL már készül a szezonra: mintegy 150 új munkatárssal bővíti csapatát a vállalat
A Lidl Magyarország már most készül a Balaton és a…
Tovább olvasom >Jön az Állásbörze 2025 – az ingyenes munkaerőpiaci találkozót április 9-11. között tartják
18 éves lett a HVG Állásbörze – azok, akik az…
Tovább olvasom >Idén többen váltanák le jelenlegi munkahelyüket, mint tavaly
Jelenleg a hazai munkavállalók fele keres új munkahelyet, vagy nyitott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >