Több mint 300 milliárd forint értékben vásároltunk online 2015-ben
Tavaly 319 milliárd forintot tett ki az online kiskereskedelem nettó forgalma, 17 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és elérte a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom 4,1 százalékát – derül ki az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. felméréséből, amelynek eredményeit kedden juttatta el az MTI-hez.
Az eNet megjegyezte: az évről évre egyre magasabb bázis miatt az online kiskereskedelem növekedési üteme 2014-hez képest némiképp lassult, azonban a következő 3-4 évben is tovább emelkedik a nettó kiskereskedelmi forgalom. A magyarországi e-kereskedők is bővülést várnak a vásárlók számában és a mobileszközről történő internetes vásárlás arányában is.
Az összegzés szerint tavaly a rendszeresen internetezők 84 százaléka vásárolt online magyarországi webáruházból és 35 százalékuk külföldi webshopokból is, ezzel 4 százalékkal növekedett az online vásárlók száma 2015-ben, a külföldről is rendelőké pedig 14 százalékkal nőtt. Azok az online vásárlók, akik külföldről is rendelnek online, leginkább ruházati és sportruházati termékeket, számítástechnikai eszközöket, illetve órákat és ékszereket rendelnek a külföldi webshopokból.
A felmérés rámutatott arra is, hogy 2014-ben a vásárlók átlagosan még csak 10 000 forintot költöttek egyszerre, tavaly ez az érték már 11 400 forint volt. Az online vásárlók pedig jellemzően még mindig készpénzzel fizettek 2015-ben, túlnyomórészt futárszolgálatos kiszállítást választva, a megrendelések összértékének 42 százalékát így kézbesítették. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mit eszel holnap?
A Nestlé Hungária rendszeresen méri a magyar lakosság egészséges táplálkozáshoz…
Tovább olvasom >A fiatalabb fogyasztók a fenntartható csomagolást választják egy tanulmány szerint
Az ALPLA új tanulmánya szerint a 18-34 év közötti fogyasztók…
Tovább olvasom >Élelmiszervásárláskor a baby boomerekhez hasonlóan viselkednek a Z-generációs brit fogyasztók
A Z-generációs fogyasztók mintegy 59%-a élelmiszervásárláskor az in-store vásárlást részesíti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >