Több mint 130 szervezet sürget EU cselekvési tervet a növényi alapú étrend támogatására
Több mint 130 szervezet – köztük gazdálkodók, egészségügyi szakemberek, fogyasztói csoportok és környezetvédelmi szervezetek – közös levélben kérte Christophe Hansen mezőgazdasági és élelmezésügyi uniós biztostól, hogy 2026-ig dolgozzon ki egy EU-szintű cselekvési tervet a növényi alapú élelmiszerek támogatására – adta hírül a ProVeg International.
A kezdeményezés a tavalyi EU mezőgazdasági stratégiai párbeszéd ajánlásaira épít, és olyan szervezetek támogatják, mint a BEUC, a Greenpeace, a Birdlife és az IFOAM. A javasolt terv hat fő területen hozhat előnyt: a stratégiai fehérje-önellátás elérésében; a gazdálkodóknak új üzleti lehetőségek biztosítása terén, az egészségügy, a klíma- és környezetvédelem, költségmegtakarítás terén, és a politikai koherencia erősítésében.
A szervezetek szerint a terv hozzájárulhat a növényi alapú élelmiszerek és az állattenyésztés egyenlőbb megítéléséhez, és elősegítheti az európai mezőgazdaság diverzifikációját. A kezdeményezők a dán növényi alapú akciótervet tekintik mintának.
Az EU mezőgazdasági területének 71%-a állati eredetű termékek előállítására van fenntartva, míg a növényi alapú élelmiszerek negyedekkora földterületet igényelnek. A növényi étrend elterjedése mérsékelheti az erdőirtást, tisztább levegőt és vízkészleteket eredményezhet, valamint hozzájárulhat Európa élelmiszer-önellátásához.
A növényi alapú élelmiszerek támogatása az egészségesebb étrend kialakításában és a betegségek megelőzésében is segíthetne az azt támogatók szerint. A helytelen táplálkozás ugyanis az EU-ban egészségügyi szakértők szerint jelentős problémát okoz, és komoly terhet ró a nemzeti költségvetésekre.
Kapcsolódó cikkeink
EU irányelv: jövőre megtudhatjuk, mennyit keresnek a kollégáink
A bérek átláthatóságára kidolgozott európai uniós irányelv célkitűzéseit 2026. június…
Tovább olvasom >Minőség, fenntarthatóság, innováció: saját márkás papírtermékcsaládot mutatott be a B+N Referencia Zrt.
Saját márkás papírtermékcsaládot hozott létre HYGON márkanév alatt a B+N…
Tovább olvasom >Az ESG nem kampány, hanem stratégia – A fenntarthatóság új arca a vállalati kommunikációban
A környezeti, társadalmi és irányítási szempontok – azaz az ESG…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >