Több mint 10 százalékkal növelte árbevételét tavaly a Kőröstej
Több mint 10 százalékkal növelte árbevételét tavaly a Kőröstej; az előzetes konszolidált árbevétel 31,5 milliárd forint volt 2017-ben szemben az előző évi 28,4 milliárd forinttal – közölte a cég csütörtökön az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint az árbevétel-növekedés elsősorban az exportpiaci forgalom folyamatos növekedésének tudható be. A cég partnerköre ugyanis folyamatosan bővül és így minden évben új piacokra, célországokba jutnak el a termékek.
Az árbevétel növelésében – a belföldi aktivitás mellett – kiemelt szerepet kap az exportpiaci marketing tevékenység és a részvétel a legnagyobb nemzetközi élelmiszeripari kiállításokon. Minden évben új, innovatív termékekkel jelentkezik a Kőröstej a bel- és a külföldi piacon egyaránt.
Az árbevételből – a cég legfontosabb termékének kivitele – a sajtexport az elmúlt évben 68 százalékot tett ki, és ez növekvő tendenciát mutat. A bevétel fennmaradó hányadát, mintegy 30 százalékot a belföldi értékesítés (főleg sajtok, kisebb mennyiségben egyéb feldolgozott tejtermékek) teszi ki. Jelentősebb bevételi tétel még a vásárolt fagyasztott zöldségek exportja is, ami 1,5 százalék.
Mindehhez még hozzátették: eredményes volt a múlt hónapban 23. alkalommal megrendezett dubaji Gulfood kiállítás, amely a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari rendezvénye. Február 18-22. között több ezer látogató ismerkedhetett meg a kedvelt Hajdú kashkaval sajttal, a krémfehér sajttal, valamint az újdonságnak számító grillenyica füstölt grillsajttal. A kiállítás ideje alatt összesen 300 kilogramm sajtot fogyasztottak el az érdeklődők a Kőröstej kínálatából.
A Kőröstej ugyanis régóta etalonnak számít a kashkaval sajt, a grillsajt, a krémfehér sajt, a joghurtsajt-labneh, a parenyica, a krémsajtok és az ömlesztett sajtok piacán. Termékei a belföldi piacon kívül a Közel-Kelet szinte valamennyi országában és az Európai Unió számos országában is jelen vannak. Az elmúlt években 5 kontinens több mint 40 országába exportálták a Kőröstej sajtjait – derül ki a cég közleményéből. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A vaj és a tejpor ára jelentősen az intervenciós ár felett Németországban
A németországi központi tejpiaci szolgálat gyorsjelentése szerint Németországban a nyerstej…
Tovább olvasom >Feltámadt a túró: újra hasít az amerikai tejipar
Közel húsz éve tartó csökkenés után újra felfelé ível a…
Tovább olvasom >Romániában terjeszkedik a Bonafarm Csoport
A Bonafarm Csoport megállapodást írt alá a holland multinacionális tejipari…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jól hangzik a 11 százalékos vagyonbővülés, de a Blochamps szerint ez csupán a szűk elit boldogsága
A Blochamps Capital szerint a felületes szemlélőnek megtévesztő a jegybank…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – Országos összefogás az iskolakezdéshez
Immár ötödik alkalommal hirdeti meg közös tanszergyűjtő akcióját a Magyar…
Tovább olvasom >10 millió forinttal támogatja a nehéz sorsú fiatalokat a Lidl
Nagy érdeklődés övezte a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációja…
Tovább olvasom >