Több mint 10 százalékkal növelte árbevételét tavaly a Kőröstej
Több mint 10 százalékkal növelte árbevételét tavaly a Kőröstej; az előzetes konszolidált árbevétel 31,5 milliárd forint volt 2017-ben szemben az előző évi 28,4 milliárd forinttal – közölte a cég csütörtökön az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint az árbevétel-növekedés elsősorban az exportpiaci forgalom folyamatos növekedésének tudható be. A cég partnerköre ugyanis folyamatosan bővül és így minden évben új piacokra, célországokba jutnak el a termékek.
Az árbevétel növelésében – a belföldi aktivitás mellett – kiemelt szerepet kap az exportpiaci marketing tevékenység és a részvétel a legnagyobb nemzetközi élelmiszeripari kiállításokon. Minden évben új, innovatív termékekkel jelentkezik a Kőröstej a bel- és a külföldi piacon egyaránt.
Az árbevételből – a cég legfontosabb termékének kivitele – a sajtexport az elmúlt évben 68 százalékot tett ki, és ez növekvő tendenciát mutat. A bevétel fennmaradó hányadát, mintegy 30 százalékot a belföldi értékesítés (főleg sajtok, kisebb mennyiségben egyéb feldolgozott tejtermékek) teszi ki. Jelentősebb bevételi tétel még a vásárolt fagyasztott zöldségek exportja is, ami 1,5 százalék.
Mindehhez még hozzátették: eredményes volt a múlt hónapban 23. alkalommal megrendezett dubaji Gulfood kiállítás, amely a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari rendezvénye. Február 18-22. között több ezer látogató ismerkedhetett meg a kedvelt Hajdú kashkaval sajttal, a krémfehér sajttal, valamint az újdonságnak számító grillenyica füstölt grillsajttal. A kiállítás ideje alatt összesen 300 kilogramm sajtot fogyasztottak el az érdeklődők a Kőröstej kínálatából.
A Kőröstej ugyanis régóta etalonnak számít a kashkaval sajt, a grillsajt, a krémfehér sajt, a joghurtsajt-labneh, a parenyica, a krémsajtok és az ömlesztett sajtok piacán. Termékei a belföldi piacon kívül a Közel-Kelet szinte valamennyi országában és az Európai Unió számos országában is jelen vannak. Az elmúlt években 5 kontinens több mint 40 országába exportálták a Kőröstej sajtjait – derül ki a cég közleményéből. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >Az UHT-tej feldolgozói értékesítési ára nőtt leginkább szeptemberben
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >UHT és friss tejek árversenye: hogyan változtak a tejpiaci trendek?
Az elmúlt évek jelentős változásokat hoztak a magyar tejpiacon, ahol…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >