Több mint 10 százalékkal növelte árbevételét tavaly a Kőröstej
Több mint 10 százalékkal növelte árbevételét tavaly a Kőröstej; az előzetes konszolidált árbevétel 31,5 milliárd forint volt 2017-ben szemben az előző évi 28,4 milliárd forinttal – közölte a cég csütörtökön az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint az árbevétel-növekedés elsősorban az exportpiaci forgalom folyamatos növekedésének tudható be. A cég partnerköre ugyanis folyamatosan bővül és így minden évben új piacokra, célországokba jutnak el a termékek.
Az árbevétel növelésében – a belföldi aktivitás mellett – kiemelt szerepet kap az exportpiaci marketing tevékenység és a részvétel a legnagyobb nemzetközi élelmiszeripari kiállításokon. Minden évben új, innovatív termékekkel jelentkezik a Kőröstej a bel- és a külföldi piacon egyaránt.
Az árbevételből – a cég legfontosabb termékének kivitele – a sajtexport az elmúlt évben 68 százalékot tett ki, és ez növekvő tendenciát mutat. A bevétel fennmaradó hányadát, mintegy 30 százalékot a belföldi értékesítés (főleg sajtok, kisebb mennyiségben egyéb feldolgozott tejtermékek) teszi ki. Jelentősebb bevételi tétel még a vásárolt fagyasztott zöldségek exportja is, ami 1,5 százalék.
Mindehhez még hozzátették: eredményes volt a múlt hónapban 23. alkalommal megrendezett dubaji Gulfood kiállítás, amely a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari rendezvénye. Február 18-22. között több ezer látogató ismerkedhetett meg a kedvelt Hajdú kashkaval sajttal, a krémfehér sajttal, valamint az újdonságnak számító grillenyica füstölt grillsajttal. A kiállítás ideje alatt összesen 300 kilogramm sajtot fogyasztottak el az érdeklődők a Kőröstej kínálatából.
A Kőröstej ugyanis régóta etalonnak számít a kashkaval sajt, a grillsajt, a krémfehér sajt, a joghurtsajt-labneh, a parenyica, a krémsajtok és az ömlesztett sajtok piacán. Termékei a belföldi piacon kívül a Közel-Kelet szinte valamennyi országában és az Európai Unió számos országában is jelen vannak. Az elmúlt években 5 kontinens több mint 40 országába exportálták a Kőröstej sajtjait – derül ki a cég közleményéből. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Egészségtudatos gamereknek fejlesztett italt az Arla Foods Ingredients
A dán-svéd tejipari multinacionális Arla Foods Ingredients Progamer néven magas…
Tovább olvasom >Hajdú áfonyás-jalapeños grillsajt 240 g
A Hajdú grillsajtcsalád jelentős nemzetközi sikerei mellett hosszú évek óta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált 2023-ban a SPAR
A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat…
Tovább olvasom >Egy hónap múlva nyílik a Primark első hazai üzlete
Május 28-án 10 órakor megnyitja kapuit a Primark a budapesti…
Tovább olvasom >A Heineken erős volumennövekedést ért el az első negyedévben
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója, az első negyedévben…
Tovább olvasom >