Több fogy a nyári szezonális termékekből a kánikula miatt
Kiemelkedő a nyári szezonális termékek – a jégkrémek, ásványvizek és sörök – forgalma a kánikula miatt – mondták el az MTI-nek a megkérdezett kereskedő cégek csütörtökön.
Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-t és a Kékkúti Ásványvíz Kft.-t tulajdonló Central European Mineral Waters (CEMW) Holding elnöke azt mondta, hogy a magyarok közismerten az egyik legnagyobb ásványvíz-fogyasztók Európában, de még így is kimagasló mértékben nőtt a palackozott ásványvizek fogyasztása az idei kánikulában.
A cég becslései alapján mind a két márka termékeinek értékesítése mintegy 30 százalékkal nőtt júliusban a tavalyi év hasonló időszakához képest. A legnépszerűbb termékek a szénsavas, enyhe és mentes ásványvizek, ugyanakkor az ízesített vizek forgalma is felülmúlta a várakozásokat – részletezte a trendeket az elnök.
A Tesco-áruházakban a tavalyi évhez képest 30-35 százalékkal magasabb a kereslet az ásványvizek iránt a hőségriadós heteken, naponta 500-600 ezer palack víz fogy – tájékoztatott a cég az MTI megkeresésére. A tapasztalatok szerint a legnépszerűbb kategória a nagy kiszerelésű mentes ásványvíz, majd a szén-dioxiddal dúsított termékek, illetve egyre többször kerül a kosarakba az ízesített ásványvíz is.
A fagylaltokból is többet adott el az áruházlánc, az elmúlt két hétben 38 százalékkal nőtt a forgalom a tavalyi év azonos időszakához képest. A számítások szerint pedig a teljes nyári szezonban több mint 40 százalékkal magasabb a kereslet a fagylaltok iránt, mint tavaly – közölte a Tesco.
Az Auchan áruház arról számolt be, hogy a korábbi kánikulához hasonlóan az utóbbi napokban is több mint 200 ezer palack ásványvizet, 150 ezer darab sört, és mintegy 200 ezer palack üdítőt vásárolnak naponta, és mivel még tart a kánikula, ezért további forgalom növekedésre számít az áruházlánc. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >Meghosszabbított határidővel, november 15-ig lehet pályázni a Tesco programjában a helyi fiatalok és közösségek jövőjére biztosított támogatásért
A nagy érdeklődésre való tekintettel a Tesco meghosszabbította a „Start…
Tovább olvasom >Versenyhivatali fázisba ért az Indotek csoport Auchan-felvásárlása
Az Indotek csoport által vezetett, négy éve húzódó folyamat újabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >