Több fogy a nyári szezonális termékekből a kánikula miatt
Kiemelkedő a nyári szezonális termékek – a jégkrémek, ásványvizek és sörök – forgalma a kánikula miatt – mondták el az MTI-nek a megkérdezett kereskedő cégek csütörtökön.
Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-t és a Kékkúti Ásványvíz Kft.-t tulajdonló Central European Mineral Waters (CEMW) Holding elnöke azt mondta, hogy a magyarok közismerten az egyik legnagyobb ásványvíz-fogyasztók Európában, de még így is kimagasló mértékben nőtt a palackozott ásványvizek fogyasztása az idei kánikulában.
A cég becslései alapján mind a két márka termékeinek értékesítése mintegy 30 százalékkal nőtt júliusban a tavalyi év hasonló időszakához képest. A legnépszerűbb termékek a szénsavas, enyhe és mentes ásványvizek, ugyanakkor az ízesített vizek forgalma is felülmúlta a várakozásokat – részletezte a trendeket az elnök.
A Tesco-áruházakban a tavalyi évhez képest 30-35 százalékkal magasabb a kereslet az ásványvizek iránt a hőségriadós heteken, naponta 500-600 ezer palack víz fogy – tájékoztatott a cég az MTI megkeresésére. A tapasztalatok szerint a legnépszerűbb kategória a nagy kiszerelésű mentes ásványvíz, majd a szén-dioxiddal dúsított termékek, illetve egyre többször kerül a kosarakba az ízesített ásványvíz is.
A fagylaltokból is többet adott el az áruházlánc, az elmúlt két hétben 38 százalékkal nőtt a forgalom a tavalyi év azonos időszakához képest. A számítások szerint pedig a teljes nyári szezonban több mint 40 százalékkal magasabb a kereslet a fagylaltok iránt, mint tavaly – közölte a Tesco.
Az Auchan áruház arról számolt be, hogy a korábbi kánikulához hasonlóan az utóbbi napokban is több mint 200 ezer palack ásványvizet, 150 ezer darab sört, és mintegy 200 ezer palack üdítőt vásárolnak naponta, és mivel még tart a kánikula, ezért további forgalom növekedésre számít az áruházlánc. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >Autonóm üzleteket tesztel az Auchan Franciaországban
Az Auchan Észak-Franciaországban autonóm boltok működését teszteli vasárnap délutánonként annak…
Tovább olvasom >Kiosztotta a PLMA nemzetközi csomagolási díjait
Első alkalommal rendezte meg a PLMA az International Private Label…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >