Több fogy a nyári szezonális termékekből a kánikula miatt
Kiemelkedő a nyári szezonális termékek – a jégkrémek, ásványvizek és sörök – forgalma a kánikula miatt – mondták el az MTI-nek a megkérdezett kereskedő cégek csütörtökön.
Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-t és a Kékkúti Ásványvíz Kft.-t tulajdonló Central European Mineral Waters (CEMW) Holding elnöke azt mondta, hogy a magyarok közismerten az egyik legnagyobb ásványvíz-fogyasztók Európában, de még így is kimagasló mértékben nőtt a palackozott ásványvizek fogyasztása az idei kánikulában.
A cég becslései alapján mind a két márka termékeinek értékesítése mintegy 30 százalékkal nőtt júliusban a tavalyi év hasonló időszakához képest. A legnépszerűbb termékek a szénsavas, enyhe és mentes ásványvizek, ugyanakkor az ízesített vizek forgalma is felülmúlta a várakozásokat – részletezte a trendeket az elnök.
A Tesco-áruházakban a tavalyi évhez képest 30-35 százalékkal magasabb a kereslet az ásványvizek iránt a hőségriadós heteken, naponta 500-600 ezer palack víz fogy – tájékoztatott a cég az MTI megkeresésére. A tapasztalatok szerint a legnépszerűbb kategória a nagy kiszerelésű mentes ásványvíz, majd a szén-dioxiddal dúsított termékek, illetve egyre többször kerül a kosarakba az ízesített ásványvíz is.
A fagylaltokból is többet adott el az áruházlánc, az elmúlt két hétben 38 százalékkal nőtt a forgalom a tavalyi év azonos időszakához képest. A számítások szerint pedig a teljes nyári szezonban több mint 40 százalékkal magasabb a kereslet a fagylaltok iránt, mint tavaly – közölte a Tesco.
Az Auchan áruház arról számolt be, hogy a korábbi kánikulához hasonlóan az utóbbi napokban is több mint 200 ezer palack ásványvizet, 150 ezer darab sört, és mintegy 200 ezer palack üdítőt vásárolnak naponta, és mivel még tart a kánikula, ezért további forgalom növekedésre számít az áruházlánc. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Trendekbe fagylalva
Ami hosszú időn keresztül csak egy jeges nyalánkság volt, abból a…
Tovább olvasom >Zamárdi saját söre is debütált a Balaton Beer Weekenden
Péntek délutántól vasárnap éjjelig 40-féle sörkülönlegességet kóstolhattak a vendégek a…
Tovább olvasom >Nébih: szezámpasztát hívott vissza a forgalomból az Auchan
Szalmonella jelenlétének veszélye miatt visszahívja a forgalomból az Alfez Tahini…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >