Tízmillárdot fordított a TESCO kedvezményekre
A Tesco-Global Áruházak a forgalom enyhe bővülésére számít 2009-ben a múlt évi 602 milliárd forinthoz képest – közölte Antal Erzsébet, a társaság pénzügyi vezérigazgató-helyettese pénteki sajtótájékoztatóján.
Az idén a gazdasági válság miatt változtak a vásárlói szokások: a vevőket elsősorban az árengedmények vonzották, ezért a Tesco a korábbinál többet, több mint 10 milliárd forintot fordított kedvezményekre. Ugyanakkor az árakat átlagosan alig két százalékkal emelték.
Per Bank, a szeptemberben kinevezett vezérigazgató arról beszélt, hogy a fő cél a vásárlók megtartása olyan helyzetben, amikor nőtt a munkanélküliség, az áfa emelése tovább rontotta a keresletet és eltörölték a közszférában a 13. havi bért. A vezérigazgató tájékoztatása szerint év végére 12-vel 102-re emelkedik a Tesco hipermarketek, és 11-gyel 19-re a TescoExpressz üzletek száma.
Az Észak-Magyarországon működő 26 Smarket üzlettel együtt 178 egysége van a Tescónak. A márkás termékeknél akár 20-30 százalékkal olcsóbb saját márkás termékek száma eléri a 4500-at, és számos új termékcsaládot vezettek be az év során. A Tesco csoport vállalta, hogy 2020-ig a 2006. évhez képest megfelezi a fajlagos szén-dioxid-kibocsátását. A Tesco Magyarországon idén, 20,5 millió kilowattóra áramot takarított meg, mely egy kisebb város éves áramfogyasztása. A szeptemberben megnyitott dunakeszi áruház már úgy épült meg, hogy napkollektort alkalmaztak, és 50-60 százalékkal kisebb az energiafelhasználása a többi egységnél. A korábban épült áruházak átalakításával az idén 16 százalék energiát takarított meg a Tesco.
Az áruházlánc az idén 10 ezer tonna hulladékot gyűjtött be, az értékesített műanyag palackok 20 százalékát, az alumíniumdobozos italok dobozait pedig teljes egészében. A vállalat ösztönzi a vásárlókat, hogy minél kevesebb műanyagszatyrot használjanak, ezek felhasználása közel 90 százalékkal, kb. 300 millió darabbal csökkent – írja a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >A PENNY üzletekben még december 24-én is vásárolhatunk
A PENNY Magyarország számára fontos, hogy vásárlóinak az ünnepek alatt…
Tovább olvasom >A Lidl rengeteg terméket kínál olcsóbban, mint tavaly
A Lidl Magyarország csak novemberben már több mint 600 terméket…
Tovább olvasom >