Tizenöt százalékkal bővült a román kiskereskedelmi forgalom
Az első három negyedévben 15,5 százalékkal nőtt a román kiskereskedelmi forgalom volumene a tavalyi hasonló időszakhoz képest – közölte hétfőn a román országos statisztikai intézet.
A szezonális hatással és munkanapokkal kiigazított érték szerint a bővülés 15,3 százalék volt. Az élelmiszerek eladása 17,8 százalékkal nőtt, nem élelmiszerekből 15,3 százalékkal adtak el többet, az üzemanyag értékesítése 12,3 százalékkal bővült.
Szeptemberben a román kiskereskedelmi forgalom volumene 9,7 százalékkal nőtt a tavalyi kilencedik hónaphoz mérten.
A román gazdasági növekedés fő hajtóereje tavaly óta a belföldi fogyasztás, amely azt követően ugrott meg, hogy a kormány tavaly és idén csökkentette az áfát. Ez utóbbi jelenleg 20 százalék a korábbi 24 százalék helyett, emellett valamennyi élelmiszerre kiterjesztették a 9 százalékos kedvezményes áfakulcsot.
A román kormány az idén 4,2 százalékos gazdasági növekedéssel számolt, de a bővülés várhatóan 5 százalék körüli lesz. A Nemzetközi Valutaalap 5 százalékos román GDP-bővüléssel számol egy október elején közzé tett jelentésében a korábban jelzett 4,2 százalék helyett. Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank is a múlt héten 4,8 százalékra emelte prognózisát a korábbi 4 százalékról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Bringóval társulva gyűjti vissza a Carrefour a csomagolási hulladékot Romániában
A Carrefour a Bringo élelmiszer-házhozszállító szolgáltatással együttműködésben visszagyűjti a feleslegessé…
Tovább olvasom >Közel 13 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában 2023 első kilenc hónapjában
Romániában 12,8 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2023 első…
Tovább olvasom >Romániába költözteti joghurtital-gyártásának egy részét a Danone
A YoPro italok Tetra Pak-os formátuma most Romániában készül a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >