Tisztességtelen tejforgalmazás miatt bírságolt a Nébih
A tejpiaci forgalmazást vizsgáló 41 ellenőrzés több mint 30 százalékánál tisztességtelen forgalmazói magatartást állapított meg a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), öt esetben 96 millió forint bírságot is kiszabtak a hatóság ellenőrei.
A Nébih szerdai tájékoztatása szerint a 1,5 százalékos zsírtartalmú UHT tejek értékesítése során vizsgálták a tisztességtelen forgalmazói magatartást a beszállítókkal szemben.
Az UHT tejek esetében a tisztességtelen forgalmazói magatartás elsősorban a termékek beszerzési ár alatti értékesítésével, illetve a magyar és külföldi tejek árképzésének különbözőségében valósulhat meg – közölték.
A Nébih szakemberei az ellenőrzések felét hat kereskedelmi láncnál, illetve három – kereskedelmi lánchoz franchise szerződéssel kapcsolódó – kiskereskedőnél folytatták le, míg a másik felét kis- és közepes kereskedő vállalkozásoknál.
Az árképzés vizsgálata során jelentős eltéréseket tapasztaltak: egyes tejeket akár 10-30 százalékkal magasabb árréssel is értékesítettek, emiatt főként a magyar termékek fogyasztói ára emelkedett. Ezzel jelentős hatást gyakoroltak a hazai termékek eladására az egyébként is árérzékeny piacon – hangsúlyozta a Nébih.
A megállapított szabálytalanságok összesen 19 féle tej forgalmazását érintették, amelyek közül 9 magyar és 10 külföldi gyártású volt.
A Nébih közleménye szerint a tisztességes előállítók, beszállítók, valamint a magyar vásárlók érdekeinek védelme érdekében a jövőben is folyamatosan vizsgálják majd a tisztességtelen forgalmazói magatartást a kereskedelemben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AM: a Szupermenta termékteszt program többletinformációt ad a vásárláshoz
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Szupermenta termékteszt programja fontos többletinformációt…
Tovább olvasom >Tájékoztatót adott ki az ENAR adatok támogatáspolitikai felhasználásról az Agrárminisztérium
Az uniós forrásból finanszírozott állatalapú támogatások esetében elvárás az állatok…
Tovább olvasom >Magyar sertéshúsból készült ételek kerüljenek az ünnepi asztalra!
Nem csak a halas ételek kerülnek középpontba az ünnepi időszakban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >