Tervei vannak a Gulyásnak a HoReCával
A Gulyás Nagykereskedelmi Kft. – mint nagykereskedés – 1990-ben jött létre. Kezdetben csak papíráruval, majd dohánytermékekkel és édességgel, az elmúlt tizenkét évben viszont már csak illatszer-, vegyi- és papíráru nagykereskedelemmel foglalkozott. Jelenlegi kínálatban 150 beszállító cég mintegy 4500 termékét lehet megtalálni. A vállalat azonban nem elégszik meg ennyivel, még jobb akar lenni. Ezért a közelmúltban alapos átszervezéseket hajtott végre. A váltást, vagy ha úgy tetszik a szakosodást, a kereskedelmi partnereinknek kínált egyre szélesebb kínálat tette indokolttá. Számukra szerettünk volna minél szélesebb szortimentet biztosítani. Ehhez azonban szakosodni kellett, és ezt a szakosodást professzionális módon kellett végrehajtani. A szemléletváltás következtében az édesség – bár elhanyagolható mértékben ma is foglalkozunk vele – lényegében kikerült portfoliónkból – nyilatkozta magazinunknak Somogyi Csaba, a Gulyás Nagykereskedelmi Kft. kereskedelmi igazgatója.
A cég országos disztribúciós hálózattal bír, vevőszáma megközelíti a négy és fél ezret. Köztük találhatók meg a kereskedés retail- és HoReCa-partnerei, amelyeket még 2100 patika is kiegészít. Ez a vevőmennyiség a disztribúciós pontok számát tekintve körülbelül 35 százalékos piacrészesedést jelent.
– Ezt az országos lefedettséget komplex logisztikai szolgáltatással egészítjük ki, amelyet hatvan teherautóból álló gépjárműflottánkkal valósítunk meg. Két nagy logisztikai központunk van, Székesfehérváron és Békéscsabán. Területi képviselőink heti, kétheti rendszerességgel látogatják előre meghatározott menetrend szerint partnereinket, felveszik a megrendeléseket, továbbítják azokat a központoknak, ahonnét kiszállítják az árut. Területi képviselőnk fejenként mintegy háromszáz partnerrel tartják rendszeresen a kapcsolatot – ismertette Somogyi Csaba.
A kereskedelmi igazgató az átszervezésről szólva még elmondta, a piac és annak résztvevői folyamatosan változnak. A versenyben maradáshoz, mindig meg kell találni a legkedvezőbb, a piacot legjobban lekövetni és kiszolgálni tudó vállalati struktúrát. Vállalatuk átszervezése átfogta annak egészét, érintve a személyi állományt, a kereskedelem, a logisztika és a gazdasági területét is.
– Modern vállalati struktúrát építettünk, az egyes szektorokat elválasztottuk egymástól, és minden területen szakértőket alkalmazunk – mondta az igazgató. – Korábban három telephelylyel működtünk, a harmadik depónk Budapesten volt. Ezekben együtt kezelték a kereskedelmi és a logisztikai feladatokat. Ezen változtattunk, ma minden vezető saját területére összpontosít.
Kérdésünkre, hogy miként ítéli meg e területen a HoReCa szektor szerepét, Somogyi Csaba elmondta, az éttermek és a vendéglátóhelyek minden, ezen a piacon jelenlévő versenyzőnek fontosak. A Gulyás Nagykereskedelmi Kft. négy nagy csoportba sorolja vevőit. Az első csoportba a portfoliós vevők – a nagy nemzetközi és hazai hálózatok, mint például a Schlecker, az Interfruct, az Azúr, a gyógyszer nagykereskedők stb. – tartoznak. A másodikba a key account vevők, azaz a háztartási- és vegyiáru nagykereskedők és boltjaik, illetve a magyarországi független hálózatok. A harmadik csoportban a field vevők vannak. Õk a kisebb láncok, a boltok és ide tartoznak a HoReCa szereplői is. A negyedik csoportot a külföldi partnerek alkotják.
A csoportok számán és összetételén azonban szeretnének változtatni. Egy-másfél év múlva szeretnének egy külön HoReCa-csoportot létrehozni. Ez azonban speciális termékkört követel, amelynek értékesítéséhez kellően felkészült szakemberek kellenek.
– A vevő legyen elégedett, magas szintű szolgáltatást nyújtsunk, jó áron forgalmazzunk, a termékek minél gyorsabban, minél piacképesebb szortimentben jussanak el a fogyasztókhoz. Kiegyensúlyozott, kiszámítható, a megállapodásokat tiszteletben tartó partnerkapcsolat a vevőkkel és a beszállítókkal. Ez az együttműködéseink alapja – összegezte végül vállalati filozófiájukat Somogyi Csaba.
N. O.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >