Terméktanács: trendforduló a tejágazatban
Trendforduló következett be a tejágazatban, az utóbbi időben a felvásárlási árak korábbi csökkenő tendenciája megállt és árnövekedés kezdődött a piacon – mondta a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
Mélykuti Tibor, az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt.-vel kötött, tagsági megállapodás aláírásakor elmondta: a kínai piac élénkülése miatt a tavasz végi 65-66 forintos literenkénti felvásárlási ár augusztusra 70 forint közelébe emelkedett.
Hozzátette: a kínai piacon tapasztalható keresletnövekedés hatását a magyar tejágazat szereplői közvetlenül is megtapasztalhatják, miután a tervek szerint októberben írják alá azt a kínai-magyar megállapodást, amely lehetővé teszi magyar tejtermékek szállítását Kínába.
A szakmaközi szervezet elnöke emlékeztetett: 2013-14-hez képest a nyerstej felvásárlási ára 2015-ben mintegy 27 százalékkal csökkent; az idei első fél évben pedig az árzuhanás tovább tartott és 12 százalékot tett ki. A piaci fellendülés most elsősorban az azonnali vásárlásoknál érződik. Itt ugyanis a korábbi 52-55 forintos literenkénti felvásárlási ár 90 forint fölé emelkedett. Ez azért fontos mert a korábbi 65-66 forintos átlagos felvásárlási ár a termelők önköltségének csak mintegy 60 százalékát fedezte.
Azzal pedig, hogy az Aldi Magyarország belépett a szakmaközi szervezet tagjai közé – így a belföldön működő kilenc kiskereskedelmi áruházlánc közül hét már tagja a terméktanácsnak – tovább erősíthető a magyar tej pozíciója a belföldi piacon. Emellett a kereskedők segíthetik a magyar tejágazatot, főként a gyártókat az innovációban, a termékfejlesztésben is.
A szakmaközi szervezet javaslatot készített, amely szerint a következő három évben a tejtermék-gyártóknak mintegy 60 milliárd forint támogatásra lenne szükségük a fejlesztések – például a termékfejlesztés – elvégzéséhez a versenyképesség növelése érdekében – mondta Mélykuti Tibor.
Székács Tibor, az Aldi Magyarország ügyvezetője az MTI-nek elmondta: a cég 2015-ben 133 milliárd forintos árbevételt ért el, ami az idén várhatóan 150-160 milliárd forintra nő. Az árbevétel mintegy ötödét a tejtermékek adják. Az Aldi üzleteiben árusított tejnek több mint 90 százaléka magyar. A mostani megállapodás egy régóta tartó együttműködés megerősítése – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Tejtermékrészlegeket ellenőrzött a Nébih
Kereskedelmi egységek tejtermékrészlegeit ellenőrizték a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.…
Tovább olvasom >A nyerstej termelői ára 17 százalékkel emelkedett egy év alatt
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >