Tengeri konténerekben gyártana élelmiszert az Unilever
A digitális gyárakat pillanatnyilag Hollandiában vizsgáztatják, és a tervek szerint január végétől egy prototípusban egy fajta folyékony húsleves előállítását már meg is kezdik, írja a Store Insider nyomán az origo.
Az Unilever szerint a jövőben a gyártást akár majonézre, ketchupra és fagylaltra is kiterjeszthetik.
A KONTÉNER „MINDEN AZ EGYBEN” KÉPESSÉGEKKEL RENDELKEZIK, ÉS CSAK EGY ELEKTROMOS KÁBELRE, VALAMINT VÍZRE VAN SZÜKSÉG AZ ÜZEMELTETÉSÉHEZ.
Az egység a nyersanyag-feldolgozástól kezdve a csomagolásig a gyártás minden egyes mozzanatát képes elvégezni.
A mobil gyár által kínált rugalmasság a vállalat számára lehetővé teszi, hogy gyorsabban reagáljon a változó piaci igényekre, és a termékeinek széles skáláját a világ legkülönbözőbb pontjaira telepítve is kizárólag helyi alapanyagokból tudja előállítani.
A modell használata célszerű lehet például terméktesztelések során is, amikor egyszerre csak kis tételek előállítására van szükség. Ilyen esetekben a nagy gyártósorok mellőzése jelentősen csökkenti a termelés közben keletkezett hulladék mennyiségét.
Egy konténer működtetéséhez két-három operátorra van szükség, akik valós idejű termelési adatok ismeretében távolról, egy központi platformról irányítják a rendszert.
Olivera Trifunovic, az Unilever műszaki menedzsere és a mozgó gyár projektvezetője elmondta: „Ez az utazó üzem egy új dinamikus modellt tükröz, ahol egy központi rendszerből több ezer nanoüzem működtethető, lehetővé téve, hogy bárhol és bármikor az igényeknek megfelelő, rugalmas gyártósorokkal rendelkezzünk. Hihetetlenül büszke vagyok a csapatunkra, amely olyan keményen és gyorsan dolgozott, hogy ezt az induló vállalkozást életre hívja.”
A cég a technológiát nem kívánja kisajátítani, és a tervek szerint az egységeket a jövőben más cégek is „kikölcsönözhetik”, vagy igény szerint akár meg is vásárolhatják. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Eladta venezuelai jégkrém üzletágát az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy értékesítette venezuelai jégkrém üzletágát a kolumbiai…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tarja, vizes törölköző, trükkök – így grillez a magyar!
Dübörög a nyár, a grillsütők folyamatosan dolgoznak, és a magyar…
Tovább olvasom >Préda Máté a DODO új magyarországi vezetője
Az utolsó kilométeres, okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO Préda Mátét bízta…
Tovább olvasom >Szobaszervíz helyett ételrendelés – házhoz megy a lángos
Egyre több turista rendel ételt a szállására a foodora nemzetközi…
Tovább olvasom >