Tengeri konténerekben gyártana élelmiszert az Unilever
A digitális gyárakat pillanatnyilag Hollandiában vizsgáztatják, és a tervek szerint január végétől egy prototípusban egy fajta folyékony húsleves előállítását már meg is kezdik, írja a Store Insider nyomán az origo.
Az Unilever szerint a jövőben a gyártást akár majonézre, ketchupra és fagylaltra is kiterjeszthetik.
A KONTÉNER „MINDEN AZ EGYBEN” KÉPESSÉGEKKEL RENDELKEZIK, ÉS CSAK EGY ELEKTROMOS KÁBELRE, VALAMINT VÍZRE VAN SZÜKSÉG AZ ÜZEMELTETÉSÉHEZ.
Az egység a nyersanyag-feldolgozástól kezdve a csomagolásig a gyártás minden egyes mozzanatát képes elvégezni.
A mobil gyár által kínált rugalmasság a vállalat számára lehetővé teszi, hogy gyorsabban reagáljon a változó piaci igényekre, és a termékeinek széles skáláját a világ legkülönbözőbb pontjaira telepítve is kizárólag helyi alapanyagokból tudja előállítani.
A modell használata célszerű lehet például terméktesztelések során is, amikor egyszerre csak kis tételek előállítására van szükség. Ilyen esetekben a nagy gyártósorok mellőzése jelentősen csökkenti a termelés közben keletkezett hulladék mennyiségét.
Egy konténer működtetéséhez két-három operátorra van szükség, akik valós idejű termelési adatok ismeretében távolról, egy központi platformról irányítják a rendszert.
Olivera Trifunovic, az Unilever műszaki menedzsere és a mozgó gyár projektvezetője elmondta: „Ez az utazó üzem egy új dinamikus modellt tükröz, ahol egy központi rendszerből több ezer nanoüzem működtethető, lehetővé téve, hogy bárhol és bármikor az igényeknek megfelelő, rugalmas gyártósorokkal rendelkezzünk. Hihetetlenül büszke vagyok a csapatunkra, amely olyan keményen és gyorsan dolgozott, hogy ezt az induló vállalkozást életre hívja.”
A cég a technológiát nem kívánja kisajátítani, és a tervek szerint az egységeket a jövőben más cégek is „kikölcsönözhetik”, vagy igény szerint akár meg is vásárolhatják. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >105 millió dollárból fejleszti az Unilever a házon belüli illatinnovációs képességét
Az Unilever bejelentette, hogy 105,58 millió dollárt (100 millió eurót)…
Tovább olvasom >Megválik vegán üzletágától az Unilever
Értékesíteni készül az Unilever a The Vegetarian Butcher növényi alapú…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >