Teljessé vált az Alföldi Tej portfóliója
Az Alföldi Tej Kft. évek óta stabilan az ország második legnagyobb forgalmú tejipari vállalata. Debreceni és székesfehérvári üzemeiben 750 ezer liter nyers tejet dolgoznak fel naponta. Dobrovoczky István kereskedelmi és marketingigazgatóval beszélgettünk.
Hazai viszonylatban mindmáig egyedülálló módon valósult meg a Nyugat-Európában hagyományosan jól működő szövetkezeti modell: termékeik a tejtermelő tulajdonosok által beszállított alapanyagból készülnek. „Cégünk mindig is büszke volt arra, hogy magyar tejet dolgoz fel, és a hazai piacon értékesíti a termékeit. Ez a magyar brand könnyen azonosítható a vásárlók számára, hiszen kezdettől fogva jellegzetes nemzeti színű csomagolást alkalmazunk. A Magyar tej és a Riska a fogyasztók egyik legkedveltebb márkája, így külön nem is tüntetünk fel egyéb logót. A Magyar Termék védjegyet is csak az üzletláncok saját márkás termékein használjuk. A Riska UHT tejen viszont alapdesignként alkalmazzuk a »Vedd a hazait, védd a hazait« logó elemeit, kifejezve, hogy mi is magyarországi munkahelyeket teremtünk, itthon adózunk, ezáltal pedig a magyar gazdaságot élénkítjük.”
A vállalat történetének legjelentősebb beruházása fejeződött be 2020-ban, amelynek során egy új sajtüzem épült, valamint elkészült Közép-Európa legmodernebb porító üzeme, ahol a savót dolgozzák fel. „Így teljessé válhatott termékportfóliónk, amelynek produktumai már a kereskedelmi láncok polcain is megtalálhatók.” Termékfejlesztéseik közül külön kiemelte „a nem szokványos ízű S-Fruttissimo joghurtokat”, amelyek rövid idő alatt hatalmas népszerűségre tettek szert.
Az Alföldi Tej Kft. 2003-ban alakult 23 taggal, 85 millió liter tejtermelő kapacitással. 2005-ben került a tulajdonába a felszámolás alatt álló székesfehérvári tejüzem. 2015-ben a debreceni céget is megvásárolták. Ekkor már több mint 100 tejtermelő tulajdonosuk volt, a nyerstej-mennyiség pedig elérte az évi 300 millió litert. A tulajdonosi gárdáját jelenleg 80 vállalkozás alkotja, ők szállítják a nyers tejet Magyarország teljes területéről. A két üzemben több mint 700 állandó munkavállalót foglalkoztatnak. //
Kapcsolódó cikkeink
Koch’s: növekvő pályán a termelés és az értékesítés
A tavaly bevezetett nagy sikerű prémiumtermékek után márciusban, a Sirha…
Tovább olvasom >A hazai termékek népszerűsítésére stratégiai megállapodást kötött a Tesco és a Magyar Termék
Tovább bővül a Magyar Termék védjegyekkel ellátott készítmények száma a…
Tovább olvasom >Rapid Randival erősített az igazit kereső kampány
Sokat ígérő új formában tartotta meg szokásos évindító marketingfórumát a…
Tovább olvasom >További cikkeink
TIM: növekszik a kereslet a környezettudatos termékek iránt
A fogyasztói társadalomban egyre többen választják a környezettudatos életmódot, egyre…
Tovább olvasom >Az EP jóváhagyta az euró horvátországi bevezetését
Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén támogatta, hogy Horvátország huszadik…
Tovább olvasom >Lassult az euróövezet gazdasági teljesítménynövekedése júniusban
Lassult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >