Magazin: „Tejjel-mézzel”
2017 tekintetében eredményes évet tudhatnak maguk mögött a testápolás kategória szereplői, idén pedig mind az általános prémiumizáció, mind pedig a sikeres termékbevezetések miatt még erősebb évre számítanak. A piacon kiemelkedően szerepelnek az innovatív formulák: habok, spray-k, vajak, a nyári termékek helyét ugyanakkor hamarosan átveszi a polcokon az őszi-téli ápolók kínálata, valamint az egyik legerősebb időszak, a karácsonyi szezon gazdag választéka.
Beszámolója szerint a Beiersdorf a 2017-es évét a testápolási kategória kapcsán is sikeresen zárta.
– Mindezt annak ellenére, hogy növekedésünk eladási értékben (2,4%) kissé elmaradt a teljes piac növekedésétől (Nielsen, 2017-es teljes év) – elemzi Jáger Melinda marketingvezető. – 2017-ben nagyon sikeres volt a NIVEA Olajos Testápolók bevezetése, mely termékek év végére 2,7%-os értékbeli piacrészt értek el (Nielsen, 2017-es teljes év), a kategóriában elért eredményeinkhez pedig leginkább az alapvető hidratáló termékeink járultak hozzá. Idén is arra számítunk, hogy a korábbi éveket meghaladó mértékben tudunk tovább növekedni.
Nagy sikerrel vezette be tavaly az Unilever a Dove Nourishing Secrets termékcsalád 10 testápolási termékét, melyet a világ különböző tájainak természetes szépségápolási rituáléi inspiráltak.
– Ez a bevezetés járult hozzá legnagyobb részben a növekedésünkhöz – mondja Szabó Réka, a Dove Skin & Masterbrand brandmenedzsere. – Nagy örömünkre a fogyasztók megszerették, és a termékcsalád idén is jól teljesít, legkedveltebb tagja a Dove Nourishing Secrets Glowing Ritual testápoló lótuszvirág-kivonattal és rizstejjel. Emellett, a kategórián belül, továbbra is sikertermékeknek számítanak a Dove DermaSpa Summer Revived önbarnító testápolók, amelyek idén a Cosmo Beauty Awards szavazáson, önbarnítók kategóriájában elnyerték a legjobbnak járó díjat. Összességében elégedettek vagyunk a Dove Skin Care kategória 2017-es évével, és hasonlóan pozitív eredményeket tervezünk az idei évre is.
Újra a kategóriában
A Henkel a testápoló krém kategóriába néhány év kihagyás után, 2017 szeptemberében lépett be újra svéd testápolási márkájával, a Barnängennel.
– Egy prémium márkáról beszélünk, amely svéd formulájának, letisztult csomagolásának és a Lagom életérzés közvetítésének köszönhetően a bevezetés óta folyamatos növekedést tud felmutatni a drogériákban – tájékoztat István Katalin, a Beauty Care üzletág brandmenedzsere. – Ezen szegmensben nehezebb piaci részesedést elérni, hiszen nagyon sok és jól ismert márkával kell felvenni a versenyt.
A NAOS Hungary Kft. 2017-ben, főként az Atoderm Intensive Balzsam folyamatosan emelkedő eladásának köszönhetően, szintén növekedést ért el a testápolási kategóriában. Az irritált, atópiás bőr ápolására kínált termék iránti keresletet a panaszok növekvő aránya is generálja.
– Az elmúlt 20 évben két és félszeresére emelkedett az atópiás betegségben szenvedők száma, világszerte pedig a közel 129 millió újszülött 15–30%-a atópiás (forrás: www.planetoscope.com Williams HC. Clinical practice. Atopic Dermatitis. N Engl J Med 2005; 352:2314–2324) – ismerteti dr. Branyiczki Zita trade marketing menedzser. – Ez a tendencia tapasztalataink alapján Magyarországra is érvényes. Idén további növekedésre számítunk, amelyeket a B2B aktivitások mellett PR- és fogyasztói eseményekkel is támogatunk.
A Yamuna márka bízik abban, hogy tavalyi, nagyon sikeres évét idén túl is szárnyalja, hiszen termékei egy részével már a Müller, dm és Rossmann üzletekben is jelen van.
– A drogériákban való jelenlétnek köszönhetően portfóliónkban jelentősen nőtt a kézkrémek eladása; az és a testvajak teljesítenek jelenleg legjobban, de idei újdonságunk, a bőrfeszesítő testápoló, ami most a tavasz-nyár nagy slágere, várhatóan télen is szép eredményeket hoz majd – nyilatkozza Horváthné Pánczél Szilvia, a Yamuna Kft. ügyvezető-
helyettese. – Emellett kínálatunkban top terméknek számítanak a masszázsolajak is, melyek mindhárom drogériában nagyon jó eladásokat produkálnak. A Müllerben az egy hónapja megkezdett forgalmazás magasan a legjobb eredménnyel indított. Emellett a hazai masszőrök jelentős hányada is használja, és szállodákban – mint például a Danubius lánc tagjai – is megtalálhatók.
Minden szempont számít
A kategória eredményeit befolyásoló vásárlói döntések számos szempontot figyelembe vesznek a polcok előtt.
– A döntésre hatással van a márkaismertség, a termékek ára, minősége, a csomagolás, az innováció, ill. az összetétel – sorolja Jáger Melinda. – A klasszikus kommunikációs csatornákon kívül (televízió, print hirdetések) egyre nagyobb szerepet játszanak az online információs csatornák: fórumok, blogok, tematikus oldalak és az influencerek. A vásárlás során egyrészt beszélhetünk márkahűségről, ugyanakkor megfigyelhető, hogy a célcsoport egy részére (kiemelten a 20–29 év közöttiekre) jellemző a márkák közötti váltogatás, az innovációkra való kiemelt fogékonyság, ami minket is folyamatos megújulásra ösztönöz.
A Henkel tapasztalatai szerint az aktuális fogyasztói trendek a prémium kategória felé mozdulnak el, a fogyasztók szívesebben vásárolnak magasabb árkategóriájú termékeket a drogériákban.
– Emellett egyéb trendek is, mint a vegán életforma és a minden mentes termékek iránti igény is egyre növekszik. Ezekre reagálva idén augusztusban kerül bevezetésre a vegán, szilikon-, parabén- és mesterséges színezékektől mentes, 100%-ban hidegen préselt olajokat tartalmazó Nature Box márkánk – mondja István Katalin.
A termék összetevőit illetően is egyre jellemzőbb a fogyasztói tudatosság. A vevők gyakran tájékozódnak vásárlás előtt internetes portálokon, szakmai fórumokon, főként speciális bőrproblémák esetén.
– Tapasztalatunk szerint előnyt jelent a termékválasztásnál, ha illatanyagmentes, hipoallergén, és csak a feltétlenül szükséges összetevőket tartalmazza – fejti ki dr. Branyiczki Zita. – Mivel a dermokozmetikumok a hagyományos testápolókkal szemben magasabb árfekvéssel rendelkeznek, fontos szempont, hogy az optimális választás érdekében a fogyasztók szakmai segítséget vegyenek igénybe orvosoktól, gyógyszerészektől. Amennyiben a termék megoldást nyújtott a felmerülő bőrproblémára, úgy magasabb lojalitás figyelhető meg; ilyenkor a márkaváltás valószínűsége alacsonyabb, az első vásárló, ezzel ellentétben, hajlamos az árak összehasonlítása alapján döntést hozni.
Szezonok közt
A márkagyártók tájékoztatása szerint a testápolók kategóriáját szezonalitás jellemzi, melyet évszakonként eltérő fogyasztói igények mozgatnak. A nyári hónapokban a gyümölcsös-virágos illatú, lágyabb, könnyedebb ápolókat, testvajakat, habokat, ill. bőrfeszesítő és narancsbőr elleni formulákat keresik, míg ősszel és télen az intenzív ápolást nyújtó, illetve hagyományos bőrápolók veszik át a főszerepet.
– Annak köszönhetően, hogy minden igényre kínálunk megoldást, az értékesítés is kiegyenlítettnek mondható, csak a termékmix változik – tájékoztat Jáger Melinda. – Ettől csak a december tér el, amikor a karácsonyi időszaknak és a karácsonyi csomagoknak köszönhetően az átlagosnál kétszer több az értékesítés.
István Katalin az év második felével kapcsolatban elmondja, hogy az őszi hónapokban a kuponnapok jelentenek kiemelkedő forgalmat és piacrészt, melyre a Henkel idén is készül különböző ajánlatokkal, télen pedig a karácsonyi csomagok bevétele jelenti a fő forgalmat.
Horváthné Pánczél Szilvia tájékoztatása szerint a szeptembertől decemberig tartó időszak a Yamuna teljes éves nettó árbevételének 38,7%-át adja.
– Kínálatunkban jelentős terméknek számítanak az ajándékcsomagok, ezeknek 85%-a drogériákba és hipermarketekbe kerül. Emellett kimagaslóan eredményesek az időszakos, limitált kiadású termékeink is, mint például a Téli álom fantázianevű illatcsaládunk, amely karácsony előtt kerül az áruházakba – tájékoztat az ügyvezető-helyettes.
Még mélyebb üzenettel
Az Unilever az őszi-téli szezonban a márka újrabevezetésének kampányával, valamint a brand 2018-as újdonságainak promócióival is készül.
– A Dove újrabevezetése még inkább tükrözi hitvallásunkat: nem a külsőnk, hanem a történetünk határozza meg azt, akik valójában vagyunk – emeli ki a kampány központi gondolatát Szabó Réka. – Ennek a küldetésnek szentelve az új üzenet a Dove Nourishing Body Care testápoló kollekcióra épülő aktivitás minden elemében fellelhető lesz. Nem titkolt célunk ezzel a kommunikációval az egész társadalom nőkről alkotott képét megváltoztatni, egyúttal más márkákat is bátorítani, hogy csatlakozzanak a kezdeményezéshez.
Az újrabevezetés mellett a márka újdonságai is nagy hangsúlyt kapnak. Júniusban a Rossmann polcaira kerültek a Dove testápoló spray-k, mellyel a márka új szegmensbe lépett be. A Nourishing Secrets termékcsalád sikerére építve bevezetett új formátumok: a Dove Testápoló Spray Nourishing Secrets Restoring Ritual, Kókuszolajjal és Mandulatejjel, valamint a Dove Testápoló Spray Nourishing Secrets Invigorating Ritual, Avokádóolajjal, mindkettő 190 ml-es kiszerelésben.
– Ezekkel az újdonságokkal szeretnénk a testápolás kategória értékét növelni a fogyasztók számára, továbbá a spray formátum gyors és kényelmes használatának előnyeivel új fogyasztókat is bevonzani – tájékoztat Szabó Réka.
Az első negyedévben a Dove Nourishing Secrets termékcsaládban bevezetett két új illatvariánsú kézkrém, a Dove Nourishing Secrets Invigorating Ritual avokádóolajat, valamint a Dove Nourishing Secrets Restoring Ritual kókuszolajat és mandulatejet tartalmazó formulái mellett visszakerül a polcokra a korábban nagy sikerrel forgalmazott Dove Silk tégelyes 300 ml-es testápoló is, a gazdagabb krémeket kedvelők igényeihez igazodva. Emellett a márka idei kínálatában bevezetésre kerül az új Dove DermaSpa Oxygen Moisture 300 ml, egy új, habkönnyű textúrájú, luxus testápoló krém is.
Újdonságok egész évben
A NIVEA számára, számos új termékbevezetéssel (Q10 Fresh Legs, Testápoló habok, Önbarnító testápoló, NIVEA Soft Mix Me limitált kiadás) nagyon intenzív volt az év első fele, de a márka az őszi-téli szezonra is tartogat újdonságokat.
– Megújul a tavaly bevezetett, nagysikerű NIVEA Care termékcsalád csomagolása, illetve bevezetünk egy új terméket a termékcsaládon belül: a kifejezetten száraz és érzékeny bőrre kifejlesztett, aloe verával gazdagított NIVEA Care Bőrnyugtató krémet, melyet rózsaszínes csomagolásáról ismerhetnek majd meg a fogyasztók – emeli ki Jáger Melinda. – Emellett limitált kiadásokkal is készülünk még, és mivel a kategória számára természetesen nagyon fontos a karácsonyi időszak, idén is több csomagba kerül bőrápoló termék is. Az ünnepi összeállításoknak igyekszünk minél több helyen másodlagos áruházi kihelyezést is biztosítani, hogy a vásárlók időben hozzájussanak a karácsonyi kínálathoz.
Jelen minden szegmensben
A Henkel az év második felében is sok újdonsággal készül. Szeptemberben kerülnek bevezetésre a Barnängen márka kézkrémjei, melyek a svéd hagyományok ihlette összetevőknek köszönhetően védelmet és ápolást nyújtanak a száraz, extra száraz és érzékeny kézbőr számára.
– Fa márkánk alatt, zuhany alatti extra ápolásként, szintén szeptemberben vezetünk be három tusfürdőhabot, mely nemcsak az új, innovatív formulával fog kiemelkedni a kínálatunkból, hanem a fenntarthatóság irányába is jelentős előrelépéseket tesz. Márkáink közül a Fa a legerősebb a tusfürdőpiacon, és ez a folyamatos innovációknak is köszönhető. A 100%-ban vegán, biológiailag lebomló összetevőkkel, természetes olajokkal az eddigi leggyengédebb Fa formulát alkottuk meg, mely a tápláló természetes olajoknak köszönhetően intenzíven védi a bőrt a kiszáradástól. Ezenkívül egy új márkát, a Nature Box bőr- és hajápolási termékeit is megjelentetjük a piacon. A márka kínálata a bőrápolási kategóriában a tusfürdők mellett testápolókat, testápoló olajokat, testradírokat és testvajakat is tartogat, így büszkén mondhatjuk, hogy a Henkel Beauty Care termékei a testápolási kategória szinte összes szegmensében megtalálhatók lesznek. A karácsonyi időszakban pedig megújult, vonzó külsejű ajándékcsomagokkal és prémium összeállításokkal készülünk a fogyasztók számára – nyilatkozza István Katalin brandmenedzser.
Segítség a problémás bőrnek
A NAOS Hungary idei új terméke az Atoderm SOS Spray, amelyet januárban vezetett be a magyar piacra atópiás dermatitisben szenvedők számára. Dr. Branyiczki Zita tájékoztatása szerint a spray-kiszerelésben kapható, folyékony testápoló formátumnak köszönhetően egyszerűen és kiválóan csillapítja az akutan fellépő viszketést, így a bázisterápiaként ajánlott Atoderm Intensive Balzsam remek kiegészítő terméke. A termék utazó, 50 ml-es kiszerelésben is kapható.
– A bevezetés előtt véleményvezér dermatológusok szakmai segítségével megvitattuk a termék hatásmechanizmusát és legfontosabb indikációit, a bevezetést pedig oktatóanyagokkal támogattuk a gyógyszertárak, bőrgyógyászok és gyermekorvosok körében – részletezi a trade marketing szakember. – Ezek mellett, a fogyasztók számára szervezett Atópia Klubban is központi szerepet kapott a termék ismertetése, mert mind termékeinkkel, mind rendezvényeinkkel igyekszünk nagymértékben hozzájárulni az atópiás dermatitisben szenvedők életminőségének javításához.
Jung Andrea
Kapcsolódó cikkeink
Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az…
Tovább olvasom >Van új a zuhany alatt, és azon túl is!
A tusfürdők piaca folyamatosan növekszik, ahogy a vásárlói elvárások egyre…
Tovább olvasom >A Unilever növekedését legerősebb márkái támogatják
Erőteljes növekedést könyvelhetett el az Unilever 2024 a harmadik negyedévében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >