Korszerűsíteni kell a tejfeldolgozó üzemeket
Korszerűsíteni kell a magyar tejfeldolgozó üzemeket, így lehet képes a tejágazat a belföldi igények kielégítésére – mondta a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke kedden kora este az M1 aktuális csatorna hírfolyamában.
Mélykuti Tibor közölte: ahhoz, hogy a magyar fogyasztót jó minőségű, magas hozzáadott-értéket képviselő, belföldi előállítású, versenyképes tejtermékekkel lehessen ellátni, szükséges a tejfeldolgozó üzemek korszerűsítése, a nagy- és a kisüzemeké egyaránt, mivel ezek csak a modern technológia alkalmazásával képesek versenyezni a külföldről behozott áruval.
A Tej Terméktanács elnöke szerint az uniós tejkvóta kivezetése azt eredményezte, hogy a nagy tejtermelő országok az orosz embargó miatt keletkezett termékfeleslegüket az uniós országok piacain próbálták és próbálják levezetni. Erre példaként a sajtok piacát említette, ahol például Németország, Franciaország és Hollandia dömpingáron értékesítik az orosz piacon eladhatatlanná vált termékeiket, és ez a magyar tejágazatot hátrányosan érinti.
Jelezte: nem véletlen, hogy az Európai Unió tejtermelői hétfőn Brüsszelben demonstráción adtak hangot elégedetlenségüknek; a tüntetésen magyar termelők is részt vettek. Az Európai Bizottság félmilliárd eurós (mintegy 150 milliárd forintos) intézkedéscsomagjának tervéről bővebb tájékoztatást nem tudott adni, mert annak szétosztásáról várhatóan szeptember 15-én születik majd döntés Luxemburgban.
Hozzátette: amennyiben azt termelésarányosan osztják szét, a magyar tejágazat számára nem jelent majd nagy segítséget, mivel Magyarországnak így mindössze 1,5 milliárd forint juthat. Az elnök ezért is szorgalmazza hangsúlyosan a jó minőségű magyar tej belföldi feldolgozásának támogatását korszerűsített és modernizált kis- és nagyüzemekben.(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Beperelte a Sheint a Tudatos Vásárlók Egyesülete: sötét trükkökkel manipulálják a vásárlókat
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) több európai fogyasztóvédelmi szervezettel közösen…
Tovább olvasom >Óvatos optimizmus a turizmusban: májusban javult a konjunktúra, de még mindig mínuszban az ágazat
2025 májusában enyhe javulásról számoltak be a turisztikai vállalkozások: a…
Tovább olvasom >