Tej Terméktanács: három év alatt 10 százalékkal nőtt a tejtermelés
Az elmúlt három évben egyértelmű javulás tapasztalható a magyarországi tejiparban, ugyanis a hazai tejtermelés 2013 és 2016 között 10 százalékkal nőtt – közölte a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács az MTI-vel.
A szakmaközi szervezet tájékoztatása szerint a feldolgozók által felvásárolt termelői nyerstej mennyisége 13 százalékkal emelkedett ugyanebben az időszakban.
A közlemény idézi Harcz Zoltánt, a terméktanács ügyvezető igazgatóját, aki elmondta: az utóbbi hat évben az átlagos tejtermék-fogyasztás folyamatosan emelkedett, a főbb tejtermékek belföldi értékesítésének számai pozitív változást mutatnak. Például az 1,5 százalékos zsírtartalmú, magyarországi előállítású UHT tejek belföldi eladása 2011-2016-ban a hatszorosára nőtt. Szinte valamennyi főbb tejtermék gyártása emelkedett, a vajé hat év alatt például 54 százalékkal. Ezen időszak alatt a trappista sajt belföldi értékesítése 53 százalékos emelkedést mutatott.
Hozzátette, a növekedést támasztja alá az is, hogy az import struktúrájában pozitív változás következett be. A fogyasztói tej importja 2013-2016-ban 11 százalékkal csökkent, miközben egyes feldolgozott késztermékek kivitele emelkedett. Sajtból és túróból például 43 százalékkal többet exportált Magyarország.
Az ügyvezető szerint optimizmusra ad okot, hogy a fogyasztói tej értékesítése évről-évre emelkedik az import ellenében, 2016-ban a tejek belföldi piaci aránya meghaladta a 80 százalékot, míg az import 20 százalék alá csökkent.
A tejfogyasztást népszerűsíti a Tejszív kampány, amely a belföldi tejtermékek fogyasztásának fontosságára hívja fel a figyelmet. Az idei kampány tavasszal indult, a melyhez három közismert sportoló is csatlakozott: Kapás Boglárka és Kenderesi Tamás úszó, és a labdarúgó Nagy Ádám több rendezvényen is kiáll a hazai tej népszerűsítése mellett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly uniós összevetésben is dinamikusan bővült az állattenyésztés teljesítménye
A legfrissebb uniós adatok alapján az Európai Unió tagállamai közül…
Tovább olvasom >Elképesztő drágulás a tejtermékek piacán – egyre többen fordulhatnak az import felé
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint a tejtermékek az élelmiszer-infláció…
Tovább olvasom >Újabb árcsökkentés a Lidlnél: 30-féle tej és tejtermék lesz olcsób
Újabb segítséget kapnak a magyar emberek a mindennapi bevásárláshoz: a Lidl az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >