Tej terméktanács: emelkedik a nyerstej ára
Két hónapja először drágult, augusztusban 2,5 százalékkal emelkedett a hazai nyerstej alap- és átlagára; a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács a kvótaévből novembertől márciusig hátra lévő öt hónapos időszakra 85 forint feletti kilogrammonként nyerstej alapárat jelez előre.
A szakmaközi szervezet pénteken az MTI-vel azt is közölte, hogy a magyarországi átlagár még mindig alacsony, a 25. helyen állt augusztusban amikor a magyar tejtermelők átlagosan 70 forintot kaptak a nyerstej kilójáért, miközben Szlovákiában 8 forinttal, Ausztriában 24 forinttal és Romániában is 4 forinttal többet fizettek a termelőknek.
Az áremelkedést jelző nemzetközi tendenciákat figyelembe véve a Tej Terméktanács elnöksége a legutóbbi ülésén a 2016/2017. kvótaévre szóló nyerstej alapár prognózisát 72 forintról 75 forintra emelte.
Mivel az első hónapok alapár átlaga csupán 65 forint volt kilogrammonként, a terméktanács állásfoglalása azt is jelenti, hogy a hátralévő hónapokra a szervezet 85 forint feletti árra számít.
Tej Terméktanács minden lehetséges lépést megtesz a hazai tejtermelők érdekében, és ezt kéri partnereitől is. Ahhoz ugyanis, hogy a tejtermelők jövőre is tejet termeljenek, a nyerstej, illetve a késztermék átadási árakat ősszel rendezni kell – hangsúlyozták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >Elkezdték felhalmozni a tejet az emberek Szlovákiában
A szlovákiai száj- és körömfájás-járvány újabb gócpontjai hatására nő a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >