Tej-árkartell Nagybritanniában
A brit versenyhivatal megállapította, hogy a négy nagy szupermarket és a tejtermelők összejátszottak egymással, hogy mesterségesen magas szinten tartsák a tejtermékek árát.
A fogyasztók becslések szerint 270 millió fonttal fizettek többet a tejért,
sajtárt és vajért az Asda, a Tesco, a Morrison és a Sainsbury's
szupermarketben. A magas árra vonatkozó összejátszásban a szupermárkat láncokon
kívül többek között a Dairy Crest és az Arla valamint a Wiseman tejfeldolgozó
vett részt. Az élelmiszerláncok közleményben cáfolták az összejátszást.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >