Tej-árkartell Nagybritanniában
A brit versenyhivatal megállapította, hogy a négy nagy szupermarket és a tejtermelők összejátszottak egymással, hogy mesterségesen magas szinten tartsák a tejtermékek árát.
A fogyasztók becslések szerint 270 millió fonttal fizettek többet a tejért,
sajtárt és vajért az Asda, a Tesco, a Morrison és a Sainsbury's
szupermarketben. A magas árra vonatkozó összejátszásban a szupermárkat láncokon
kívül többek között a Dairy Crest és az Arla valamint a Wiseman tejfeldolgozó
vett részt. Az élelmiszerláncok közleményben cáfolták az összejátszást.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
OKSZ: az árrésstop elérte a kívánt hatást, ki lehet vezetni
Az árrésstopban érintett élelmiszerek átlagos kosárértéke egyértelműen csökkent a rendelkezés…
Tovább olvasom >Éleződő vámháború és új piacok keresése: szorult helyzetbe került az európai élelmiszerexport
Az amerikai büntetővámok bejelentése és a kereskedelmi feszültségek fokozódása új…
Tovább olvasom >Megnövelten hőálló PET-csomagolóanyagot fejlesztett a Pro Form Kft. és a Műegyetem
Közösen fejlesztett megnövelt hőállóságú PET-csomagolóanyagot a Pro-Form Ipari és Kereskedelmi…
Tovább olvasom >