A technológia befolyásolja a klasszikus kereskedelmi stratégiákat
2017 már javában tart, de vizsgáljuk meg, hogy mit tartogat a jövő a kiskereskedelemben. A Frank Mayer and Associates segítségével vessünk egy pillantást arra, amit mindenképpen látni érdemes.
Jól látható, hogy az idei év az új programok és a digitális display-k megjelenésével sok dolgot tartogat a kiskereskedelem számára a piacon. Az üzletek és márkák számára továbbra is kérdés, hogyan tudják a jövőben zsugorítani lábnyomaikat a hagyományos üzletek területén. A figyelem középpontjában még mindig az áll, hogyan tudnak jól célzott termékmixet nyújtani a fogyasztóik számára.
A zsugorodó lábnyomok és a vásárlói igények kiszolgálása megalapozza a márka iránti hűséget. Ez megkönnyíti azt, hogy a fókusz egyre inkább áttevődjön arra, hogy a kereskedők a vásárlóikat további információkkal lássák el és kiegészítőket kínáljanak számukra, ahelyett, hogy újra megpróbálják eladni az ügyfeleknek azt a terméket, amit már ismernek.
Személyre szabva
A mai vásárlók online információgyűjtést végeznek a termékekről, ami nem jelent meglepetést. Ez a tendencia újabb játéktereket nyitott meg, és az új technológiák felhasználásával a kiskereskedők már képesek személyre szabott vásárlási élményt nyújtani számukra. Elmondható, hogy a kiskereskedők mellett a fogyasztók is a mai technológia segítségével várnak személyre szabott élményeket, ajánlatokat. A kereskedők egyre inkább tapasztalni fogják az ügyfelek számára nyújtott, integrált, személyre szabott vásárlási élmény sikereit.
– A személyre szabott vásárlási élmények által mi is jobban tudjuk, hogy hogyan összpontosítsunk az adott típusú fogyasztói igényekhez – ismertette David Anzia, a Frank Mayer and Associates értékesítési alelnöke.
A technológiai fejlesztések nagy hatással voltak a kiskereskedelemre az elmúlt évben, ezáltal a kiskereskedők össze tudták kapcsolni egymással a hagyományos és az online vásárlási élményeket. Gyakran előfordul, hogy a két élmény átfedésben van egymással, azonban ez ma még nem jelenti azt, hogy a kettő egy. A Digital Signage Today felmérése szerint, a fogyasztók 75%-a használja a termékekről való tájékozódásra a mobiltelefonját vásárlás közben az üzletekben.
Ez az a pont, ahol a POP-display-k belépnek a képbe. Az in-store display-k, ezen belül is különösen az interaktív kioszkok, hidat jelentenek a digitális merchandising és a hagyományos kiskereskedelem között. A vállalatok az új technológiákkal karöltve szeretnék összekapcsolni az online vásárlás kényelmét a fizikai in-store tapasztalatokkal. Ezeknek az előnyeit felhasználva érdemes kedvezményeket, akciókat és hűségprogramokat kínálni okostelefonon keresztül az üzletekben, hogy felhívják a fogyasztók figyelmét a saját kategóriájukban.
Csatlakozás az új generáció vásárlóihoz
A legfontosabb feladat az ügyfelek kényelmének biztosítása és a felelősségvállalás lesz ebben az évben a kiskereskedelem területén. A Frank Mayer and Associates 2016 évi jóslata az volt, hogy a vásárlók jobban kedvelik a technológiai vívmányokon alapuló önkiszolgálást.
Ryan Lepianka, a kreatív igazgatója, rámutatott arra, hogy „self-help” fogalma a hagyományos kereskedelmen belül egyre népszerűbb. Különösen igaz ez a millenniumi generáció vásárlóinak tekintetében. A hagyományos pénztárállomások önkiszolgáló pénztárakra cserélődnek, és néhány üzlet olyan messzire megy, hogy megszünteti az értékesítőket az áruházakban. Mivel a millenniumi generáció egyre több tagja válik elsődleges lakossági fogyasztóvá, az önkiszolgáló kiskereskedelem valószínűleg bővülni fog. Ezért 2017 során egy hatékony point-of-purchase program elengedhetetlen a hagyományos kereskedelem területén.
Internet of Things
Az Internet of Things vagy rövidítve „IoT” magyarul a „dolgok (tárgyak) internete”, mellyel a mindennapjainkban használt eszközök (például háztartási gépek, autók, mérőórák, pénztárgépek stb.) az interneten keresztül is elérhetőek, és képesek egymással akár önállóan is kommunikálni.
Ron Bowers, a Frank Mayer and Associates üzletfejlesztési alelnöke azt jósolja, hogy az ipari tárgyak internete előrelép 2017-ben, hiszen a költséghatékonyság, a kényelem és a perszonalizált fogyasztói tapasztalatok stratégiai előnyökkel járnak. Az ipari tárgyak internete jelentős logisztikai és kiskereskedelmi hasznot jelent. Ezeknek az előnyöknek szerepük lesz a kiskereskedők által kínált, személyre szabott élmények esetében. Sokkal több adat lesz, több milliárd új csatlakoztatott eszközzel együtt. Ezek már nemcsak szövegek és számok, hanem képek, videók és hangok, amelyek mind-mind jelentős befolyással lesznek a személyre szabott lehetőségeket kereső márkák, kiskereskedők és fogyasztók számára is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >