Tavalyhoz képest nőtt a sör kiskereskedelmi forgalma
Egyre több dobozos sör fogy, annak ellenére, hogy az üvegesnél magasabb az átlagára – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat felmérése.
A dobozos sör iránti kereslet idén öt százalékkal 56 százalékra
nőtt egy év alatt, míg az üveges termékek részaránya ennek következtében 46
százalékról 41-re csökkent – derül ki a Nielsen kutatásából, amely a 2006.
július – 2007. június közötti időszakot mérte.
A kutatás szerint erősödnek a
kereskedelmi márkák, amely a modern bolttípusok térnyerésével jár együtt.
Kiszerelések tekintetében a legnépszerűbb a fél literes fémdobozos, amelyre az
eladott sörmennyiség 55 százaléka jut, emelkedő tendenciával. További 37
százalékot visz el a fél literes üveges, amelynél viszont csökkenést regisztrál
a Nielsen.
Nem változott a tavalyihoz képest az alkoholmentes sör bolti eladása, amelyre
3-4 százalék jut.
A sör – mennyiségben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci
részesedése. (százalékban, Forrás: Nielsen piackutató vállalat)
Szegmens |
2005 július-2006 június |
2006 július-2007 június |
Hipermarket |
18 |
20 |
401-2 500 nm |
27 |
28 |
201-400 nm |
7 |
6 |
101-200 nm |
8 |
8 |
51-100 nm |
13 |
12 |
50 nm és kisebb |
23 |
22 |
Garázsdiszkont |
4 |
4 |
A sör fogyasztói átlagárának alakulása a kiskereskedelemben. (Forint/liter,
Forrás: Nielsen piackutató vállalat)
Szegmens |
2005 június |
2006 április |
2006 június |
2007 április |
2007 június |
Fémdobozos |
276 |
265 |
267 |
272 |
274 |
Üveges |
258 |
251 |
251 |
262 |
257 |
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >