Tavaly újra nőtt a két legnagyobb csehországi sörgyár termelése
Kétéves visszaesés után tavaly újra nőtt a két legnagyobb csehországi sörgyár termelése. Piaci elemzők szerint ez azt jelzi, hogy a cseh sörgyártás valószínűleg már maga mögött tudja a mélypontot.
Tavaly mind az első számú sörgyártó pilseni Prazdroj, mind a második helyen álló prágai Staropramen sörgyárak termelése emelkedett azt követően, hogy az előző két évben a válság, illetve az áfa-emelés következtében mindkét sörgyár termelése csökkent.
A Prazdroj tavaly 9,9 millió hektoliter sör adott el, ami egyszázalékos emelkedés. Ebből 6,9 millió hektoliter a cseh piacon fogyott el. A kivitel éves szinten hat százalékkal emelkedett. „Egyre népszerűbbek a különféle speciális, illetve ízesített sörök” – jegyezte meg Doug Brodman, a Prazdroj vezérigazgatója.
A Staropramen tavaly 3,03 millió hektoliter sör főzött, a termelését éves szinten nyolc százalékkal növelte. Nagy sikert könyvelt el a citromos ízű Lemon Cool sör.
A sörgyártók uniójának közlése szerint tavaly 15,9 millió hektoliter sört főztek Csehországban, ami éves szinten egyszázalékos növekedés. 2010-ben a csehországi sörgyártás nyolc százalékkal, 2009-ben pedig hat százalékkal esett vissza éves szinten.
„Az idei évre a sörgyárak számos újítással készülnek. Egyre több a gyümölcsízű sörfajta, módosulnak a dobozok és az üvegek, s megjelent és népszerűvé vált a műanyag üveg” – mondta újságíróknak Jan Vesely, a sörgyártók uniójának ügyvezető elnöke. Hozzátette: az idei sörgyártás és fogyasztás nagymértékben attól is függ, folytatódik-e a Csehországba látogató külföldi turisták számának növekedése. Tavaly több mint 12 millió külföldi látogatott az országba. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >