Tavaly átlagosan 50 kilogramm kenyeret fogyasztott a lakosság

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 11. 04. 13:20

A magyar háztartások vásárlási adatai alapján az egy főre eső fogyasztás kenyérből 50 kilogramm, kifliből 60 darab, zsemléből pedig 150 darab volt 2010-ben, kenyeret a háztartások egy év alatt 67 alkalommal vettek, vagyis nagyjából ötnaponta – közölte a Gfk Hungária piackutató pénteken az MTI-vel.

A közlemény szerint friss kenyérre, kiflire, zsömlére és egyéb pékárura 196 milliárd forintot költöttek a háztartások 2010-ben.

Az elemzés szerint a friss kenyér és pékáruk piaca az utóbbi években lassan zsugorodott, s bár kenyérből az idei első félévben öt százalékkal többet vettek az emberek, kifliből és zsemléből újra kevesebbet vásároltak a háztartások.

A GfK Hungária legfrissebb tanulmánya szerint jóllehet az elmúlt 20 évben a pékárupiacon legnagyobb mennyiségi részesedést felmutató fehér kenyér fogyasztása fokozatosan csökkent, még mindig a leggyakrabban fogyasztott öt élelmiszer közé tartozik. Kiflit és zsömlét is gyakran fogyasztanak az emberek, hiszen mindkét termékcsoport a tíz leggyakrabban fogyasztott élelmiszer közé sorolható.

A 15 évnél idősebb lakosság háromnegyede hetente többször fogyaszt fehér kenyeret, 58 százalékuk szinte napi rendszerességgel, míg kiflit, zsömlét három felnőttből kettő fogyaszt hetente többször.

A közlemény idézi Sánta Zoltánt, a GfK Hungária piacfejlesztési menedzserét, aki elmondta, az élelmiszerek közül csak friss húsokra, friss zöldségre-gyümölcsre költöttek többet a vevők.

A kutatás szerint kenyeret szinte minden háztartás vásárol, de kiflit is tízből legalább nyolc. A kiflinél valamivel népszerűbb a zsömle, legalábbis a vásárlók számát tekintve: tízből kilenc háztartás vásárolt zsömlét az év folyamán különböző rendszerességgel.

A termékeket elsősorban a lakóhely közeli boltokban szerzi be a többség. A tavalyi évben az összes kenyér és pékáru majdnem felét kisboltban, 16 százalékát pedig pékségekben vették meg a vásárlók. A napi vásárlási helyszínek közül a szupermarketekben is nagyobb mennyiség fogyott, ugyanakkor a hipermarketek és a diszkontok ebben a kategóriában a többihez képest kisebb részesedést tudtak elérni – közölte a GfK. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink