Tavaly átlagosan 50 kilogramm kenyeret fogyasztott a lakosság
A magyar háztartások vásárlási adatai alapján az egy főre eső fogyasztás kenyérből 50 kilogramm, kifliből 60 darab, zsemléből pedig 150 darab volt 2010-ben, kenyeret a háztartások egy év alatt 67 alkalommal vettek, vagyis nagyjából ötnaponta – közölte a Gfk Hungária piackutató pénteken az MTI-vel.
A közlemény szerint friss kenyérre, kiflire, zsömlére és egyéb pékárura 196 milliárd forintot költöttek a háztartások 2010-ben.
Az elemzés szerint a friss kenyér és pékáruk piaca az utóbbi években lassan zsugorodott, s bár kenyérből az idei első félévben öt százalékkal többet vettek az emberek, kifliből és zsemléből újra kevesebbet vásároltak a háztartások.
A GfK Hungária legfrissebb tanulmánya szerint jóllehet az elmúlt 20 évben a pékárupiacon legnagyobb mennyiségi részesedést felmutató fehér kenyér fogyasztása fokozatosan csökkent, még mindig a leggyakrabban fogyasztott öt élelmiszer közé tartozik. Kiflit és zsömlét is gyakran fogyasztanak az emberek, hiszen mindkét termékcsoport a tíz leggyakrabban fogyasztott élelmiszer közé sorolható.
A 15 évnél idősebb lakosság háromnegyede hetente többször fogyaszt fehér kenyeret, 58 százalékuk szinte napi rendszerességgel, míg kiflit, zsömlét három felnőttből kettő fogyaszt hetente többször.
A közlemény idézi Sánta Zoltánt, a GfK Hungária piacfejlesztési menedzserét, aki elmondta, az élelmiszerek közül csak friss húsokra, friss zöldségre-gyümölcsre költöttek többet a vevők.
A kutatás szerint kenyeret szinte minden háztartás vásárol, de kiflit is tízből legalább nyolc. A kiflinél valamivel népszerűbb a zsömle, legalábbis a vásárlók számát tekintve: tízből kilenc háztartás vásárolt zsömlét az év folyamán különböző rendszerességgel.
A termékeket elsősorban a lakóhely közeli boltokban szerzi be a többség. A tavalyi évben az összes kenyér és pékáru majdnem felét kisboltban, 16 százalékát pedig pékségekben vették meg a vásárlók. A napi vásárlási helyszínek közül a szupermarketekben is nagyobb mennyiség fogyott, ugyanakkor a hipermarketek és a diszkontok ebben a kategóriában a többihez képest kisebb részesedést tudtak elérni – közölte a GfK. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >Nagy Márton: továbbra is alacsony szinten az infláció
Az infláció az előzetes kormányzati jelzéseknek megfelelően kedvező, alacsony szinten…
Tovább olvasom >NAV: a lakosság csak megbízható, ismert online áruházakból rendeljen
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) azt tanácsolja a lakosságnak,…
Tovább olvasom >