Tavaly 5,6 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Csehországban 2016-ban éves szinten 5,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) hétfőn Prágában.
A statisztikusok szerint a tavalyi év minden hónapjában volt növekedés, a legnagyobb, 7,9 százalék, novemberben, vélhetően az előrehozott karácsonyi vásárlások miatt.
Tavaly az internetes áruházak kereskedelme emelkedett a leggyorsabban, éves összehasonlításban 21,9 százalékkal. Az üzemanyag-eladás 7,5 százalékkal, az iparcikkeké 6,8 százalékkal, az élelmiszereké pedig 3,3 százalékkal nőtt.
Az autóvásárlás, amely már két éve nincs beszámolva a kiskereskedelmi forgalomba, tavaly 8,6 százalékkal emelkedett, míg az autószervizek forgalma 4,6 százalékkal.
A sportra, valamint a szabadidős tevékenységekre fordított összegek 7 százalékkal, a konyhafelszerelésekre 6 százalékkal, a ruházatra és a lábbelire fordított összegek 4,6 százalékkal voltak magasabbak, mint 2015-ben.
Piaci elemzők szerint a cseh kiskereskedelmi forgalmat kedvezőtlenül befolyásolta, hogy ősztől kezdve hét kiválasztott állami vagy egyházi ünnepen zárva kell tartaniuk a 200 négyzetméternél nagyobb alapterületű üzleteknek. A kereskedők szerint az emberek kissé elbizonytalankodtak, s ennek tudható be, hogy a legnagyobb karácsonyi bevásárlásokat már novemberben lebonyolították.
Általános elemzői vélemény, hogy tekintettel a folyamatos gazdasági növekedésre a cseh kiskereskedelmi forgalom 2017-ben is növekedni fog. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kína újra megnyitja piacát a japán tengeri termékek előtt
Kína újra megnyitja piacát a japán tengeri termékek előtt, amelyekre…
Tovább olvasom >Németországban a vártnál jelentősebben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése májusban
Az elemzők által becsültnél erőteljesebben lassul a kiskereskedelmi forgalom növekedése…
Tovább olvasom >Csehország leglátogatottabb turisztikai célpontja továbbra is a Prágai Vár
Csehország leglátogatottabb turisztikai célpontja továbbra is a Prágai Vár, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >