Tavaly 5,6 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Csehországban 2016-ban éves szinten 5,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) hétfőn Prágában.
A statisztikusok szerint a tavalyi év minden hónapjában volt növekedés, a legnagyobb, 7,9 százalék, novemberben, vélhetően az előrehozott karácsonyi vásárlások miatt.
Tavaly az internetes áruházak kereskedelme emelkedett a leggyorsabban, éves összehasonlításban 21,9 százalékkal. Az üzemanyag-eladás 7,5 százalékkal, az iparcikkeké 6,8 százalékkal, az élelmiszereké pedig 3,3 százalékkal nőtt.
Az autóvásárlás, amely már két éve nincs beszámolva a kiskereskedelmi forgalomba, tavaly 8,6 százalékkal emelkedett, míg az autószervizek forgalma 4,6 százalékkal.
A sportra, valamint a szabadidős tevékenységekre fordított összegek 7 százalékkal, a konyhafelszerelésekre 6 százalékkal, a ruházatra és a lábbelire fordított összegek 4,6 százalékkal voltak magasabbak, mint 2015-ben.
Piaci elemzők szerint a cseh kiskereskedelmi forgalmat kedvezőtlenül befolyásolta, hogy ősztől kezdve hét kiválasztott állami vagy egyházi ünnepen zárva kell tartaniuk a 200 négyzetméternél nagyobb alapterületű üzleteknek. A kereskedők szerint az emberek kissé elbizonytalankodtak, s ennek tudható be, hogy a legnagyobb karácsonyi bevásárlásokat már novemberben lebonyolították.
Általános elemzői vélemény, hogy tekintettel a folyamatos gazdasági növekedésre a cseh kiskereskedelmi forgalom 2017-ben is növekedni fog. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Bizonytalan a Tesco jövője Közép-Európában
Komoly kihívásokkal néz szembe a Tesco közép-európai üzletága. Hazai piacán…
Tovább olvasom >Márciusban 2 százalékon maradt az infláció Csehországban
Márciusban a februári 2 százalékon maradt az éves infláció Csehországban…
Tovább olvasom >KSH: februárban a kiskereskedelmi forgalom 1,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva
Februárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,6,…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >