Tavaly 5,4 százalékkal bővült a cseh kiskereskedelmi forgalom
Tavaly 5,4 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban – közölte a cseh statisztikai hivatal (CSÚ) szerdán Prágában. Egy évvel korábban, 2013-ban, az éves növekedés egy százalékos volt.
Decemberben novemberhez viszonyítva a kiskereskedelmi forgalom 0,4 százalékkal visszaesett. Éves szinten és a naptári hatásoktól megtisztítva azonban 4,2 százalékos az emelkedés.
A gyorsabb tavalyi növekedés elsősorban az autóipari szegmensnek köszönhető: az autóiparban a forgalom 11,6 százalékkal emelkedett. A kiskereskedelem további részében az éves forgalomnövekedés 2,8 százalékos volt.
Leggyorsabban az internetes eladás bővült, éves szinten 19,7 százalékkal. A korábbi évekhez viszonyítva nagyobbak voltak az eladások a számítógépeknél és a számítástechnikánál általában, az elektromos háztartási cikkeknél, a ruházatnál, a lábbelinél és többet fordítottak az emberek a sportra, üdülésre és a kultúrára is.
Az iparcikkek forgalma 4,3 százalékkal bővült, az élelmiszereké 1,3 százalékkal. A gyógyszerek és egészségügyi termékek eladása viszont 2,6 százalékkal visszaesett. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Októberben folytatódott a cseh kiskereskedelem csökkenése
Októberben éves szinten 1,4 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban…
Tovább olvasom >Júniusban tovább nőtt az infláció Csehországban
Júniusban 17,2 százalékra emelkedett az éves szintű infláció Csehországban a…
Tovább olvasom >Májusban visszaesett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Májusban éves szinten 6,9 százalékkal visszaesett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >