Tartja a tempót idén is a Master Good

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 02. 01. 08:00

Tavaly új termékek sorával erősítette jelenlétét a kiskereskedelemben a Master Good Kft. A készítmény termékkategóriában 2007 a cég számára a bemutatkozás évét jelentette. Ebben a termékkörben sikerült szinte valamennyi áruházláncban belistázottságot elérni, ami önmagában sikerként könyvelhető el. A 2008-as évben mind a belistázott termékek számát, mind az értékesítés volumenét szeretnék növelni.Disztribúciós céljaink teljes mértékben megvalósultak, sőt újabb kihívásokat állítottunk magunk elé, amelyeket szintén sikeresen megoldottunk – tudtuk meg Kovács Emese marketingvezetőtől. – 2007-re még nem terveztünk országos logisztikát, viszont a kereskedelem diktálta tempót kénytelenek voltunk felvenni, így a harmadik negyedévre elértük az országos lefedettséget.
A legmagasabb belistázottságot a friss baromfihús szegmensben sikerült megvalósítaniuk. Idetartoznak az ipari körülmények között nevelt és a szabadtartásos tanyasi baromfitermékek. A 2007-es évet a termelés volumenének folyamatos növekedése jellemezte. A többletet sikeresen értékesítették, zömében meglévő partnereiknél. Így egyes láncokon belül a volumen növekedésével az együttműködésük is szorosabbá vált. Van olyan áruházlánc, ahol ez a fejlődés a 2006-os bázisszám megduplázását jelentette.

Pulykatermékekkel bővül a skála
– Az idei évben nagyobb hangsúlyt fektetünk a tanyasi csirke értékesítésére, újságos akciókkal, áruházi promóciókkal, árakciókkal és médiamegjelenésekkel is támogatjuk – beszél a marketingstratégiájukról Kovács Emese. – A 2008-as évben termékskálánk az ipari csirke és a tanyasi csirke mellett pulykatermékekkel is bővül. Kényelmi termékeinkkel 2007-ben mutatkoztunk be a piacon. Az ilyen jellegű ételek piaca Magyarországon még teljesen gyerekcipőben jár. Próbáltuk a külföldre gyártott termékek közül a magyar ízlésnek is megfelelőket adaptálni. Voltak, amelyek elhaltak, de voltak olyanok is, amelyeket jól fogadott a magyar fogyasztótársadalom.
A töltelékáruk szegmensében a 2007-ben a magyar piacon megszerzett tapasztalatokat felhasználva akarnak új termékeket fejleszteni.

Forradalmi újítás a csomagolásban
A Master Good Kft.-t a folyamatos innováció jellemzi. 2007-ben több hazai és nemzetközi, elsősorban élelmiszer-ipari és csomagolástechnikai kiállításon vettek részt vagy kiállítóként, vagy meghívott vendégként.
– A kiállításokon lehetőségük nyílt olyan új irányvonalakat megismerni a csomagolástechnikában, amelyek forradalmi újítást jelenthetnek Magyarországon. Ezzel a teljesen újszerű cso­magolással tavasszal jelenünk meg a piacon – árulja el a marketingvezető. – Az új csomagolás be­mu­tat­kozását egy arculatváltás is kísérni fogja. A csomagolásunk korszerűsítése mellett meglévő gyártási kapacitásainkat 2008-ban nem bővítjük, viszont korszerűsítésére jelentős összegeket kívánunk áldozni.


Túl a határon
2007 második felében a marketing eredményességét a kóstoltatásokkal egybekötött promóciók biztosították. Ezért az idei évben is a közvetlen kommunikációra helyezik a fő hangsúlyt. Egész évben folyamatos áruházi aktivitásokkal kívánják termékeik értékesítését növelni. 2008-ban a versenyképességet is növelni kívánják, amelynek egyik eszköze az ár-érték arány továbbjavítása lesz.
– A mai piaci helyzetben egyetlen hozzánk hasonló cég sem engedheti meg magának, hogy ne törekedjen arra, hogy termékeit az ország egész területén eljuttassa a fogyasztókhoz. Ezért minden meglévő és új partnerünkkel hosszú távú együttmüködésben gondolkodunk – hangsúlyozza Kovács Emese. – Emellett 2008-ban tervezzük, illetve már el is kezdtük termékeink belistázását a környező országok áruházláncaiba is.

Fejlesztés láncoknak
A Master Good termékfejlesztésben elért tapasztalatait is felajánlotta a kereskedelemnek. Volt olyan áruházlánc, amelyik azonnal élt is vele.
– Erről a dolog meglepetés jellege miatt többet egyelőre nem árulhatunk el. Az viszont észrevehető volt, hogy több lánc is csaknem egyidejűleg keresett meg minket olyan igénnyel az év végén, hogy fejlesszünk ki számukra hozzáadott értékkel rendelkező termékeket. Elmondták, hogy több szegmensben is elsősorban innovatív, újszerű termékekben látnak fejlődési lehetőséget. A fejlesztések jól haladnak, valószínűleg már az első negyedév végén piacra kerülhetnek ezek a termékek. (x)

Kapcsolódó cikkeink