Társadalmi ügyek támogatásában is aktív a dm

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 03. 19. 12:22

Több ezer flakon naptej, 6500 csomag pelenka, egy felújított játszótér, egészséges életmódot támogató edukáció, női közösségeket erősítő projektek, tisztálkodási termékek – a felelősségvállalás nagyon sokféle formában ölthet testet. A dm a társadalmi kihívások egymásra ható hálójában igyekszik megtalálni azokat az ügyeket, amelyek saját, hosszú távú stratégiájához a legközelebb állnak, és amelyekhez hitelesen tud kapcsolódni. Az elmúlt évben több mint 100 millió forinttal támogatták különféle társadalmi ügyek megvalósítását.

A drogéria elköteleződött a környezetvédelem, a gyermekek egészséges életmódra nevelése, és a szociálisan hátrányos helyzetű családok megsegítése mellett. „Együtt egymásért” név alatt dolgozták ki hosszú távú stratégiájukat, amelynek célja, hogy megtalálják azokat a társadalmunkat érintő kihívásokat, amelyek kapcsán segítséget tudnak nyújtani.  

Évről évre visszatérő kezdeményezésként támogatja a legkisebbeket az Együtt a babákért program: évente 6500 csomag pelenkát juttat el a drogéria a Katolikus Karitászon keresztül nehéz sorsú kisgyermekes családoknak.  Az elmúlt 14 év alatt mintegy 230 millió forint értékben adományoztak, ez legalább 6 millió darab pelenkát, 3600 megajándékozott családot, közel 4000 gyermek első évének kiemelt támogatását jelenti. Az egészséges életmód tematika mentén szervezik meg évről évre tavasszal a Nap gyermekei programot, amely az óvodás korosztály játékos napvédelmi edukációjára fókuszál egy-egy pályázati feladattal, és biztosít naptejtámogatást minden résztvevő óvodának, emellett a fődíjas játszóterét is felújítják. Novemberben a Black Friday nap átszínezésével hívták életre a Giving Friday napot, amely során az aznapi forgalom 5 %-át fordítják egy-egy társadalmilag hasznos ügy megvalósítására; 2023-ban így több mint 30 millió forinttal támogatták a Mentor Palánták programot, hogy a gyermekek egészséges és fenntartható életmódját segítsék. A vállalat minden évben jótékonysági focitornát is szervez beszállító partnereivel közösen, a csapatok nevezési díjával, 5 millió forinttal egy-egy jótékonysági projektet támogatnak.

A tavalyi évben ünnepelte a dm a 30. születésnapját, ebből az alkalomból egy Női egészséget támogató pályázatot is kiírtak Test.Lélek.Közösség címmel, és 30 millió forinttal támogattak hét civil projektet országszerte: egyrészt iskolai egészségprevenciós előadások valósulhatnak meg fiatal lányok ismereteinek bővítését célozva országszerte; másrészt hátrányos helyzetű kelet-magyarországi régiókban a rákos megbetegedések visszaszorítására tesznek újabb erőfeszítéseket. Miskolci és pécsi szegregátumok női közösségei is további lépéseket tehetnek testi és lelki egészségük megőrzéséért; nehéz helyzetben levő tinédzserek kaphatnak lelkisegélyt chatszolgáltatással egybekötve, továbbá hajléktalan nők számára nyílik lehetőség, hogy női napok keretében önbecsülésüket építsék. Emellett autizmussal élő gyermeket nevelő anyák kapnak a támogatásnak köszönhetően segítséget, hogy önmagukkal is foglalkozzanak a mindennapok mókuskereke mellett.  

A hosszú távú programok és együttműködések mellett eseti adományozással is segítik a közhasznú szervezetek munkáját, a dm weboldalán elérhető űrlap segítségével fogadják be az adománykéréseket, és adományozási stratégiájuk mentén támogatnak közhasznú civil szervezeteket elsősorban termékadományokkal. A dm országszerte 263 üzlettel van jelen, a boltoknak szintén lehetőségük van helyi ügyekhez adományokkal kapcsolódni, hogy még inkább a helyi közösség részesei lehessenek.  Tavaly 214 üzlet élt ezzel a lehetőséggel. A dm munkatársai szakmai tudásukkal is segíthetik a civileket, évente két napot tölthetnek el önkéntes munkával a munkaidejükből. 2023-ban 1200 munkaórában segítettek a drogéria kollégái, 2013 óta összesen 15 000 munkaórát szántak önkéntes munkára.

A dm a civil szervezetekkel más módon is kapcsolódik: vállalati rendezvényeiken együttműködő partnerként, programelemek lebonyolítójaként jelennek meg alapítványok különféle tematikákban, például környezetvédelmi vagy női egészséggel kapcsolatos edukációs témákban, de ajándéktárgyak beszerzésénél is szempont lehet, hogy a termékeket előállító partner megváltozott munkaképességű munkatársakat foglalkoztat, vagy éppen hátrányos helyzetű embereknek biztosít megélhetést. 

Kapcsolódó cikkeink