Tari Annamária: „A közösségi média egy csuklómozdulattal vette el a gyerekkort”
Hogyan függ össze a közösségi média és az izolációs szorongás? Mi történik a gyerekek agyával, ha digitális eszközöket használnak? Hogyan változtatja meg a személyiségüket és az önképüket az online jelenlét? Ilyen rendkívül fontos és fajsúlyos kérdéseket feszegetett a FutureTalks-sorozat vendége, Tari Annamária pszichoterapeuta, pszichoanalitikus Krizsó Szilviával.
Tari Annamária szerint most és a jövőben is az étkezési zavarok, a közösségi médiától való függés és az e köré csoportosítható addikciók, valamint az izolációs szorongás lesznek a leggyakoribb pszichés tünetek, amelyek feltehetően még tovább erősödnek a következő 20-30 évben.
Pusztító elvárások
Noha Tari Annamária hisz az emberek józan paraszti eszében és menekülési ösztönében, úgy véli, miközben szeretjük elmondani magunkról, hogy XXI. századi emberek vagyunk, a személyiségünk és a központi idegrendszerünk működése XX. századi, lassú ütemre van kalibrálva.
Az étkezési zavarok kapcsán Tari Annamária elmondta: a közösségi média kifejezetten negatívan hat a nők önértékelésére.
– Régen az anorexia 15-16 évesen indult, ma 9 éves a legfiatalabb anorexiával kezelt kislány. A közösségi média egy csuklómozdulattal elvette a gyerekektől a felhőtlen gyerekkort – emeli ki Tari Annamária.
Kontroll nélkül
Szó esett a szülői felelősségről is, mivel, ahogy a pszichoterapeuta fogalmaz, a szülők sokszor elbagatellizálják azt a helyzetet, hogy a gyerekük már 5-6 évesen nyomás alá kerülnek az online csoportok által.
– Ha kétéves kor alatt egy gyerek napi 10 percnél többet néz érintőképernyőt, az agyában a fehérállomány máshogy barázdálódik. Ez kicsivel több szülőt is érdekelhetne – mutat rá Tari Annamária.
A beszélgetésben szó esik még arról, miért baj, ha nem merünk csöndben egyedül lenni, mitől szorong a bolygó fiataljainak háromnegyed része, mi a legnagyobb csapdája és veszélye a gyerekek kontrollálatlan telefonozásának, valamint a narcisztikus életszemléletről, a közösségi életdeficitről, és arról, miért fontos egy családnak saját médiastratégiát alkotnia.
A teljes beszélgetést meghallgathatja és megnézheti az alábbi platformokon, a linkekre kattintva:
Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=XeHn6qqY-is
Facebook:
https://www.facebook.com/trademagazin.hu
Soundcloud:
https://soundcloud.com/trade-magazin
Spotify:
https://open.spotify.com/show/1imr2D62BIXEzsr5RNABLu
Trade magazin:
https://trademagazin.hu/hu/rendezvenyek/future-talks-business-podcast/
Minden héten hétfőn 17 órakor új adással jelentkezik a Future Talks Krizsó Szilviával, a Trade magazin business podcastja.
Kapcsolódó cikkeink
Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >Baja Sándor: „A magyar munkavállalóknak sokkal kevésbé fontos a munka tartalma, mint európai társaiknak”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Ezt látja Baja Sándor,…
Tovább olvasom >Kánya Kata: mindenki felelős a saját életéért!
Kánya Kata nem kér a titulusokból, abban hisz, hogy mindenkit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >