Tari Annamária: „A közösségi média egy csuklómozdulattal vette el a gyerekkort”
Hogyan függ össze a közösségi média és az izolációs szorongás? Mi történik a gyerekek agyával, ha digitális eszközöket használnak? Hogyan változtatja meg a személyiségüket és az önképüket az online jelenlét? Ilyen rendkívül fontos és fajsúlyos kérdéseket feszegetett a FutureTalks-sorozat vendége, Tari Annamária pszichoterapeuta, pszichoanalitikus Krizsó Szilviával.
Tari Annamária szerint most és a jövőben is az étkezési zavarok, a közösségi médiától való függés és az e köré csoportosítható addikciók, valamint az izolációs szorongás lesznek a leggyakoribb pszichés tünetek, amelyek feltehetően még tovább erősödnek a következő 20-30 évben.
Pusztító elvárások
Noha Tari Annamária hisz az emberek józan paraszti eszében és menekülési ösztönében, úgy véli, miközben szeretjük elmondani magunkról, hogy XXI. századi emberek vagyunk, a személyiségünk és a központi idegrendszerünk működése XX. századi, lassú ütemre van kalibrálva.
Az étkezési zavarok kapcsán Tari Annamária elmondta: a közösségi média kifejezetten negatívan hat a nők önértékelésére.
– Régen az anorexia 15-16 évesen indult, ma 9 éves a legfiatalabb anorexiával kezelt kislány. A közösségi média egy csuklómozdulattal elvette a gyerekektől a felhőtlen gyerekkort – emeli ki Tari Annamária.
Kontroll nélkül
Szó esett a szülői felelősségről is, mivel, ahogy a pszichoterapeuta fogalmaz, a szülők sokszor elbagatellizálják azt a helyzetet, hogy a gyerekük már 5-6 évesen nyomás alá kerülnek az online csoportok által.
– Ha kétéves kor alatt egy gyerek napi 10 percnél többet néz érintőképernyőt, az agyában a fehérállomány máshogy barázdálódik. Ez kicsivel több szülőt is érdekelhetne – mutat rá Tari Annamária.
A beszélgetésben szó esik még arról, miért baj, ha nem merünk csöndben egyedül lenni, mitől szorong a bolygó fiataljainak háromnegyed része, mi a legnagyobb csapdája és veszélye a gyerekek kontrollálatlan telefonozásának, valamint a narcisztikus életszemléletről, a közösségi életdeficitről, és arról, miért fontos egy családnak saját médiastratégiát alkotnia.
A teljes beszélgetést meghallgathatja és megnézheti az alábbi platformokon, a linkekre kattintva:
Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=XeHn6qqY-is
Facebook:
https://www.facebook.com/trademagazin.hu
Soundcloud:
https://soundcloud.com/trade-magazin
Spotify:
https://open.spotify.com/show/1imr2D62BIXEzsr5RNABLu
Trade magazin:
https://trademagazin.hu/hu/rendezvenyek/future-talks-business-podcast/
Minden héten hétfőn 17 órakor új adással jelentkezik a Future Talks Krizsó Szilviával, a Trade magazin business podcastja.
Kapcsolódó cikkeink
Az ember birka, amerről a kolomp szól, arra megy – Puskás Tamás színész, rendező a FutureTalks podcastban
A színházi világ gazdasági hátteréről, a családról és színészlét kihívásairól…
Tovább olvasom >Dr. Tilesch György: Beléptünk az AI-korszakba – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
… amelynek legnagyobb kihívása alapvetően az egyén és a gép…
Tovább olvasom >Egy tv-show is befolyásolhatja a gazdasági kultúrát – Máté Krisztina a legújabb FutureTalks podcastban
Máté Krisztina, az ismert televíziós személyiség több, mint 15 éve…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: családok életét jelentős mértékben befolyásolják élelmiszer és az egészségügyi ráfordítások és az üzemanyagárak
A felmérések szerint a lakosság legjelentősebb kiadásait az élelmiszer és…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Jól halad a Tesco a fenntarthatósági projekttel
A Tesco elkötelezett a fenntartható működés iránt, és ambiciózus célokat…
Tovább olvasom >