Tari Annamária: „A közösségi média egy csuklómozdulattal vette el a gyerekkort”
Hogyan függ össze a közösségi média és az izolációs szorongás? Mi történik a gyerekek agyával, ha digitális eszközöket használnak? Hogyan változtatja meg a személyiségüket és az önképüket az online jelenlét? Ilyen rendkívül fontos és fajsúlyos kérdéseket feszegetett a FutureTalks-sorozat vendége, Tari Annamária pszichoterapeuta, pszichoanalitikus Krizsó Szilviával.
Tari Annamária szerint most és a jövőben is az étkezési zavarok, a közösségi médiától való függés és az e köré csoportosítható addikciók, valamint az izolációs szorongás lesznek a leggyakoribb pszichés tünetek, amelyek feltehetően még tovább erősödnek a következő 20-30 évben.
Pusztító elvárások
Noha Tari Annamária hisz az emberek józan paraszti eszében és menekülési ösztönében, úgy véli, miközben szeretjük elmondani magunkról, hogy XXI. századi emberek vagyunk, a személyiségünk és a központi idegrendszerünk működése XX. századi, lassú ütemre van kalibrálva.
Az étkezési zavarok kapcsán Tari Annamária elmondta: a közösségi média kifejezetten negatívan hat a nők önértékelésére.
– Régen az anorexia 15-16 évesen indult, ma 9 éves a legfiatalabb anorexiával kezelt kislány. A közösségi média egy csuklómozdulattal elvette a gyerekektől a felhőtlen gyerekkort – emeli ki Tari Annamária.
Kontroll nélkül
Szó esett a szülői felelősségről is, mivel, ahogy a pszichoterapeuta fogalmaz, a szülők sokszor elbagatellizálják azt a helyzetet, hogy a gyerekük már 5-6 évesen nyomás alá kerülnek az online csoportok által.
– Ha kétéves kor alatt egy gyerek napi 10 percnél többet néz érintőképernyőt, az agyában a fehérállomány máshogy barázdálódik. Ez kicsivel több szülőt is érdekelhetne – mutat rá Tari Annamária.
A beszélgetésben szó esik még arról, miért baj, ha nem merünk csöndben egyedül lenni, mitől szorong a bolygó fiataljainak háromnegyed része, mi a legnagyobb csapdája és veszélye a gyerekek kontrollálatlan telefonozásának, valamint a narcisztikus életszemléletről, a közösségi életdeficitről, és arról, miért fontos egy családnak saját médiastratégiát alkotnia.
A teljes beszélgetést meghallgathatja és megnézheti az alábbi platformokon, a linkekre kattintva:
Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=XeHn6qqY-is
Facebook:
https://www.facebook.com/trademagazin.hu
Soundcloud:
https://soundcloud.com/trade-magazin
Spotify:
https://open.spotify.com/show/1imr2D62BIXEzsr5RNABLu
Trade magazin:
https://trademagazin.hu/hu/rendezvenyek/future-talks-business-podcast/
Minden héten hétfőn 17 órakor új adással jelentkezik a Future Talks Krizsó Szilviával, a Trade magazin business podcastja.
Kapcsolódó cikkeink
Kánya Kata: mindenki felelős a saját életéért!
Kánya Kata nem kér a titulusokból, abban hisz, hogy mindenkit…
Tovább olvasom >Tibenszky Moni Lisa: A kamaszok a bizonytalanságtól félnek, és sokszor a „nem vagyok elég jó” érzését élik meg
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Ha nem tabusítunk, hanem…
Tovább olvasom >Te leteszed legalább ma a mobilod?– Dr. Aczél Petra a FutureTalks podcastban
Ha valaki még egy ünnepen is a mobilját nézi, ha…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >