Tanúsított minőség
A nagykereskedelmi vállalatok közül Magyarországon a Metro Kereskedelmi Kft. teljesítette először az IFS Logistics Standard legújabb, 2.3-as verziójának elvárásait, és érdemelte ki a szabvány általi tanúsítást. A részletekről Perendi Endre Pétert, a cég minőségbiztosítási vezetőjét kérdeztük.
– Mitől új ez a szabályrendszer?

Perendi Endre Péter
minőségbiztosítási vezető
METRO
– Az IFS Logistics Standard (Nemzetközi Logisztikai Szabványok) egy nemzetközileg elfogadott, a piacon szabadon elérhető szabványrendszer, amely kifejezetten az ellátási lánc logisztikai szakaszát fogja át és szabályozza.
Ennek a legújabb, 2.3-as verziója azt garantálja, hogy – a korábban is működtetett HACCP-rendszeren felül – magasabb szintű termékbiztonság és -védelem valósuljon meg a logisztikai folyamatokban a budakalászi kiszállítási platform tekintetében. A szabvány az árukezelést végző egység minden feladatát érinti, hiszen a szigorú minőségi és biztonsági követelmények kiterjednek az áru beérkeztetésétől a kiszállítás legutolsó mozzanatáig.
– Miért épp logisztikai tanúsítást választottak?
– Egy, a METRO-éhoz hasonló tevékenységet végző cég más módon is auditáltathatja magát, mi úgy döntöttünk, számunkra a logisztikai audit a legfontosabb – a partnereinkhez történő kiszállítási munkánk értékét ez adja vissza legautentikusabban.
A célunk az, hogy profi vendéglátóipari és kereskedelmi cégek profi partnerei legyünk. Legnagyobb vásárlóinknál jó ideje meg is fogalmazódik ez az igény – ennek most külsős auditorok által is elismert módon tudunk eleget tenni. Ez a nemzetközileg elfogadott új szabványrendszer újabb biztosítékot ad a METRO partnereinek, hogy élelmiszer-biztonsági és minőségi szempontból megfelelő, vevői elégedettséget kiszolgáló, minőségi terméket kapnak.
– Hány vásárlót szolgálnak ki budakalászi bázisukról?
– A budakalászi platform a kiszállítási körzetében több mint 1600 partner kiszolgálásáért felel. Nemcsak üzleteinkben, hanem az ezekhez kapcsolódó logisztikai szolgáltatásainkban is kiemelt fontosságúnak tartjuk a minőségi kiszolgálást.
Saját márkás termékeink is tanúsított szállítóktól érkeznek, amelyeket szakértői csapatunk még ezen felül is felügyel, illetve most már a partnerek felé is tanúsított szállítási móddal juttatjuk el a termékeket a budakalászi platformunkról. Az IFS Logistics Standard évenkénti megújítása pedig garantálja a rendszerünk folyamatos fejlődését a jövőben is.

A budakalászi platform a kiszállítási körzetében több mint 1600 partnert szolgál ki
– Mit jelent mindez az érintetteknek?
– A vevők számára egyértelműen a biztonságot: a termékeket a legmagasabb minőségben, megfelelőn kezelve kapják. A tanúsítvány hozta magával a pozitív változásokat: a kiszállítási egységre vonatkozó élelmiszer-védelmi tervet készítettünk, az IFS ajánlásait továbbgondolva fejlesztjük termékhamisítás elleni tevékenységünket, bővítjük a képzési mátrixot, és emeljük a vezetői átvizsgálások gyakoriságát. Tökéletesítjük a reklamációkezelést, a vevői problémákat ennek megfelelően elemezzük és kezeljük.
A METRO számára presztízsértékű a tanúsítvány elsőként való megszerzése Magyarországon; egyértelműen megkülönböztet a versenytársaktól. A folyamatokon belüli transzparencia és az így elérhető feltétlen bizalom komoly versenyelőnyt jelent.
Munkatársaink részére is a profi munka lehetőségét biztosítja az IFS, megfogalmazza a felső vezetés felelősségét az erőforrások és a képzés szervezését illetően. Munkacsoportokban dolgozunk, más, független területeket is bevonva a munkába – ennek a koncepciónak a pandémia kapcsán jócskán megnőtt a jelentősége.
– Hogyan illeszkedik az IFS-rendszer bevezetése a budakalászi platform fejlesztésébe?
– Budakalászi platformunk logisztikai hátterét folyamatosan fejlesztjük, a piaci igényeknek megfelelően. Ennek a rendszernek része a szárazjeges hűtést alkalmazó Messer-technológia alkalmazása is a kiszállításban.
Ugyancsak büszkék vagyunk a fenntarthatósági fejlesztéseink sorában létrehozott napelemparkunkra Budakalászon, amely az elkövetkező hónapokban kerül átadásra. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Megvannak az Év Kereskedője 2024 nyertesei
A Trade magazin idén már 10. alkalommal hívta versenyezni a…
Tovább olvasom >Minden tekintetben sikeres volt a SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás
Hatalmas sikerrel zárt az idei SIRHA Budapest. Kelet-Közép-Európa legjelentősebb nemzetközi…
Tovább olvasom >A Gundel-díjátadó Gála margójára
Remekül sikerült, rendkívül jó hangulatban zajlott az Ipartestület idén már…
Tovább olvasom >További cikkeink
A legnagyobb értékeinket pazaroljuk el – a Lidl így tesz ellene
Az idei Global Risk Report alapján 2035-re a negyedik legnagyobb…
Tovább olvasom >#egészenén – a különbségek is összekötnek minket
Tizenkét országban indított #egészenén címmel új kommunikációs kampányt a dm.…
Tovább olvasom >Fenntarthatóan a földtől az asztalig
Nem kisebb vállalást tett globálisan a Nestlé 2025-re, minthogy alapvető…
Tovább olvasom >