Talajmegújító gyakorlatokat alkalmazó kávéfarmok létrehozásával biztosítja a jövő generációjának kávéfogyasztását a Nescafé
A klímaváltozás és a fenntarthatatlan földművelés súlyosan károsítják a talaj szerkezetét, ami a kávétermesztő területeken is komoly károkat okoz. Az egészséges ökoszisztémák helyreállítása érdekében a Nestlé ambiciózus tervvel állt elő, amellyel a Nescafé Plan előző 10 év eredményeire építve világszerte támogatja a regeneratív kávéfarmok létrehozását, látványos csökkentve azok szén-dioxid kibocsátását.
A világon napi 2,5 milliárd csésze kávé fogy, amiből minden hetedik csésze Nescafé – ez másodpercenként 5500 csésze Nescafé fogyasztását jelenti világszerte. A kávétermesztés hosszútávú fenntarthatósága érdekében a Nescafé Plan előző 10 éves tapasztalataira építve a cég olyan új akciótervet jelentett be, melynek keretében az előző 10 év eredményeit kiegészítve még ebben az évtizedben meghonosítaná a talajmegújító mezőgazdasági gyakorlatokon alapuló kávétermesztési módszerekre való áttérést azokon a termőterületeken, ahonnan a kávét beszerzik. A program célja, hogy növelje a kávéfarmok terméshozamát és a gazdálkodók életszínvonalát, miközben csökkenti a kávétermeléssel járó szén-dioxid kibocsátást az érintett területeken Brazíliában, Vietnámban, Mexikóban, Kolumbiában, Elefántcsontparton, Indonéziában és Hondurason. Ezt a gazdák képzésével, a termőterületek fejlesztésével, magas hozamú kávéültetvények telepítésével és 1 milliárd svájci frank értékű pénzügyi támogatással érik el. A Nestlé 2025-re a Nescafé termékek alapanyagául szolgáló, már most fenntartható forrásból származó kávé 20%-át szerzi be majd be talajmegújító gyakorlatokat is alkalmazó farmokról, ezt az arányt 2030-ra 50%-ra növelve.
Ugyanerre az évre vállalta a cég, hogy 100%-ban felelős, a gazdálkodókig visszavezethető, erdőirtás-mentes forrásból szerzi be a termékeikhez felhasznált alapanyagokat
A kávétermeléshez kapcsolódó szén-dioxid kibocsátást 50%-kal csökkentik 2030-ra annak érdekében, hogy 2050-ra elérjék a nettó zéró kibocsátási szintet. – A most bejelentett akciótervet több mint tízévnyi munka előzte meg, melynek köszönhetően kávéink 82%-át már most fenntartható forrásból szerezzük be, és 250 millió kávécserjét osztottunk szét abban a 16 országban, ahol már most működtetjük a gazdákat támogató programunkat. – mondja Anna Roche, a Nestlé Hungária kávé üzletágának vezetője. – Büszkék vagyunk rá, hogy ezekre az eredményekre építve új szintre léphet fenntarthatósági stratégiánk, és mostantól nemcsak a fenntartható forrásból való beszerzésen lesz a hangsúly, hanem ezen túlmutatva átalakíthatjuk magának a kávénak a termelési módját is. A regeneratív gazdálkodás a talaj minőségének javítására, a biodiverzitás megőrzésére és a kávéültetvények megújítására irányul. Ennek érdekében árnyékot adó növénytípusokat telepítenek a kávéültetvények közelébe az aszály elleni védekezésként, amelyek egyben növelik a talaj szervesanyag-tartalmát. Az ültetvényeken kiterjesztik az organikus eredetű termesztőközeg és a komposzt használatát. Olyan, a klímaváltozás tüneteinek ellenállóbb kávécserjéket telepítenek, amelyek magasabb minőséget és terméshozamot tesznek lehetővé a megváltozott körülmények között. Ahol szükséges, ott optimalizálják az öntözés és a talajművelés vízfelhasználását a készletek védelme érdekében. A biológiai sokféleség előmozdítását pedig az agroerdészeti és vetésközi növénytelepítés által biztosítják.
A cég fenntarthatósági törekvéseinek fontos része a csomagolóanyagok fejlesztése is
Így az idén 20 éves, Szerencsen készülő NESCAFÉ 3in1 és 2in1 termékek csomagolása is megújult: a jövőben termék stick csomagolása egyfajta műanyagból (monomaterial) készül, így megkönnyíti az anyagában történő újrahasznosítást, azaz megfelelő gyűjtési, válogatási és újrafeldolgozási infrastruktúra esetén újrafeldolgozhatóvá válik. 2023 első félévére valamennyi szerencsi gyárban gyártott NESCAFÉ 3in1, 2in1 stick és gyűjtőtasak újrahasznosíthatóságra tervezett lesz, aminek köszönhetően a gyár 2020-hoz képest 1200 tonna műanyaggal használ majd kevesebbet, és ezzel csökkenti az üvegház-hatású gáz kibocsátást is.
Kapcsolódó cikkeink
Globális trendek – élelmiszeripari insightok
Az élelmiszeripar globális trendjeinek és innovációinak vezető platformjaként működő SIAL…
Tovább olvasom >SIAL: fókuszban a fenntartható élvezet
A globális élelmiszeripar legfontosabb eseménye minden páros évben a SIAL,…
Tovább olvasom >Az LG immár a 13. egymást követő évben került be a Dow Jones Fenntarthatósági Világindexbe
Az LG Electronics (LG) ismét bekerült a Dow Jones Fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl a 2025-ös férfi kézilabda-bajnokság ™ partnere
A Lidl továbbra is támogatja a kézilabda-közösséget és a 2025-ös…
Tovább olvasom >Színpadon a Halott Pénz: megérkezett az Unicum Akusztik 4. adása!
Különleges hangulatot és izgalmas kollaborációt csempész a télbe az Unicum…
Tovább olvasom >Hamis JYSK webshopok terjednek az interneten: ezekről ismerhetők fel a csalók
Online vásárolni meglehetősen egyszerű és kényelmes, azonban sajnos gyakran kockázatokat…
Tovább olvasom >