Magazin: Szupermarketben és diszkontban idén többen vettek virslit
Az idei év eddig eltelt időszakában a 250–500 g-os kiszerelésméretek csökkenése érzékelhető, míg a nagyobb kiszerelések aránya folyamatosan nő.
A stabil vásárlói bázis ellenére 2011 első hét hónapjában csökkent a háztartások által vásárolt virsli mennyisége. Ez a változás azonban eltérően érintette az egyes társadalmi csoportokat, akik kisebb-nagyobb mértékben kénytelenek voltak visszafogni vásárlásaikat – ez derül ki a háztartások fogyasztását monitorozó Consumer Scan adataiból.
A virslikategóriára a stabil vásárlói létszám jellemző, azonban a célcsoport a különböző értékesítési csatornákat eltérő mértékben látogatja, ami a megváltozott vásárlási szokásokat tükrözi. Miközben 2011 első hét hónapjában a szupermarketekben és a diszkontokban több, addig a hipermarketekben kevesebb vásárló vette a kategóriát. A kisboltokban stabil volt a vásárlói létszám a vizsgált időszakban.
A teljes piacra jellemző stabil vásárlói bázis azonban összességében négy százalékkal kevesebb virslit vásárolt idén. Ez a vásárlási alkalmak csökkenő számával magyarázható, azaz idén ritkábban vásároltunk virslit, mint tavaly.
A mennyiségi visszaesés az egyes vásárlói csoportokat nem egyformán érintette: voltak csoportok, akik többet, és voltak, akik kevesebb virslit vásároltak idén. A demográfiai adatok azt mutatják, hogy a délkeleti régióban, a kisebb városokban élő, az alacsonyabb jövedelemmel rendelkező családok, valamint a 29 év alatti fiatalok az idén az átlagnál nagyobb mértékben voltak kénytelenek visszafogni kategóriavásárlásaikat.
Idén az első hét havi időszakban a diszkont csatorna átvette a piacvezető helyet a háztartási mennyiségű vásárlásoknál. Ebben az időszakban 100-ból 27 kilogrammot már itt vásároltak a hazai háztartások. A további sorrend: hipermarketek, kisboltok (láncba szerveződöttek és függetlenek), szupermarketek, hentesek és az egyéb csatornák.
A virslikategóriára összességében jellemző ritkuló vásárlási alkalmak tekintetében a diszkont csatorna „külön utakat jár”. Hiszen csak ebben a csatornában növekedett ez a mutató, tehát diszkontokban gyakrabban vettünk idén virslit, mint tavaly.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >