Szuper szuperek

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 11. 16. 08:00

Bár a fogyasztók fizetőképességük mérséklődése miatt az olcsóbb árukat és alacsonyabb árakat kínáló üzleteket keresik, a szupermarket-csatorna 2008 első hat hónapjában mégis 1,8 százalékpontos piacrész-növekedést produkált. Eközben a hipermarketek stagnáltak – olvasható a GfK Hungária Piackutató Intézet minden év őszén megjelenő, a stratégiai tervezéshez segítséget nyújtó tanulmányában. – A jelenlegi – véleményünk szerint átmeneti – stagnálás egyrészt annak tulajdonítható, hogy a közelmúltban mind a szupermarket, mind a diszkontcsatorna szegmensében jelentős számú áruház nyílt – elemezte az okokat Kui János, a GfK Hungária kereskedelemkutatás szektorának menedzsere.
Figyelembe véve a hipermarketláncok középtávú expanziós terveit és az eddigi tendenciákat, a GfK Hungária prognózisa szerint a csatorna középtávon további 5-6 százalékos piaci részesedést szerez.
A diszkontcsatorna piacrésze nem mutatott jelentős elmozdulást a tavalyi év vége óta. A magyar piacra idén belépő lánc piacra gyakorolt hatása egyelőre nem érezhető. Ám a nagy hálózatok további terjeszkedését, illetve egyes diszkontüzletek átalakulását figyelembe véve előreláthatóan ez az a csatornatípus, amely középtávon a legintenzívebb fejlődést produkálja majd.
A hazai tulajdonú láncok valamelyest erősödtek, és − ahogy az várható volt − folytatódott a független kis boltok térvesztése.
Noha az európai országok viszonylatában hazánkban a kereskedelmi márkák forgalmi részesedése viszonylag alacsony, a háztartások vásárlásaiban arányuk évről évre nő. A vásárlóerő csökkenése 2008-ban várhatóan tovább erősíti ezt a tendenciát.

Kapcsolódó cikkeink